یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کارآفرینی

اختصاصی از یاری فایل کارآفرینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کارآفرینی


کارآفرینی

چکیده

کارآفرینی یک واژه فراگیر است که هم سازمان ها و هم افراد را در بر می گیرد. به این منظور که نمی توان سازمانی را کارآفرین در نظر گرفت که کارکنان و مدیران آن نتواسته باشند توانمندی های خودرا شناسایی و با استفاده از فهم محیطی ایجاد شده خلاقیت های فردی را پرورش داده باشند. به این ترتیب نگریستن به این مفهوم در خلأ نمی تواند کمکی به گسترش آن در سازمان های امروزی کنند.

شرکت های صنعتی کوچک برای تبدیل به یک بخش سود آور ناچارند که از تمامی ظرفیت های خود استفاده نمایند و به نظر می رسد این مسأله مهم تنها در سایه کارآفرینی سازمانی امکان پذیر باشد.

مقدمه

امروزه کارآفرینی به عنوان موتور رشد و توسعه سازمان ها و جوامع شناخته می شود. از این رو دانشگاه های بزرگ جهان ، آموزش و توسعه تفکر کارآفرینی را در دستور کار خود قرار داده اند.کارآفرینی در قالب دو کارکرد فردی و سازمانی قابل توجه و تحلیل است. دراین رویکرد راه ورود نیروهای تازه و فکر تازه به بازار و سازمان برای بازآفرینی قابلیتهای سازمانی هموار می شود. به تازگی کارآفرینی سازمانی به دلیل نقشی که در تقویت موقعیت رقابتی سازمان ها ایفا می کند، توجه مدیران و صاحب نظران بسیاری را در عرصه مدیریت معطوف ساخته و سازمان های موفق بسیاری نیز آن را به عنوان ابزار مؤثری برای رقابت به کار گرفته اند. در این میان سازمان های غیر دولتی و شرک تهای خصوصی پا به پای دولت در بخش های مختلف اقتصادی ظهور و توسعه پیدا کرده اند، که دلیل ایجاد این سازمان ها را می توان در کاهش کارامدی دولت در بعضی از امور ، لزوم توسعه اقتصاد در تمام بخش های غیر دولتی و جلوگیری از بزرگ شدن بدنه دولت دانست. این بخش نیز همانند دولت به دنیال افزایش روحیه کارآفرینی در سازمان های

خصوصی بوده و توسعه خود را در گرو توسعه کارآفرینی می داند .

بیان مسأله و ادبیات موضوع

جهان در اواخر قرن بیستم شاهد تغییرات بسیار گسترده ای در تمامی عرصه های کسب و کار بوده است ، به طوری که امروزه جهانی شدن ، افزایش رقابت ، توسعه فناوری اطلاعات ، توجه به کیفیت کالا ها و خدمات ، مشتری مداری ، ناکارامدی دولت ها و مانند این ها ، اداره امور بخش عمومی را در سراسر دنیا و در این عرصه ها با چالش های جدی رو به رو کرده است. از این رو تجربیات کشورهای پیشرفته در دهه های هشتاد به بعد نشان از توجه کامل آن ها به مقوله کارآفرینی و ترویج آن در جامعه است. در این میان نقش مدیران در ترویج کارآفرینی و حفظ آن در سازمان ها بسیار اهمیت دارد.

ادبیات موضوع در رابطه با بنگاه های کوچک وکارآفرینی

ادبیات مربوط به اشتغال واحدهای کوچک بسیار گسترده است و این گستردگی نیز باعث شده است که در کشورهای مختلف تعاریف گوناگونی برای این واحد ارائه شود، این تعاریف با توجه به ساختار سنی، جمعیتی، فرهنگی و درجه توسعه یافتگی متفاوتند. بنگاه های کوچک و متوسط در کشورهای مختلف جهان شباهت های بسیاری هستند، اما با وجود این نمی توان تعریف واحد و یکسانی از آن ها به دست آورد، هر کشور با توجه به شرایط خاص خود تعریفی از این کسب و کار ها ارائه کرده است. بیشتر این تعریف ها بر اساس معیارهای کمی مانند تعداد کارکنان و میزان گردش مالی مطرح شده اند. برای روشن تر شدن موضوع تعاریف متفاوت بررسی شده است.

نظریه اَکس و آدرِش

در دو دهه اخیر وحدت بازار ها و افزایش آگاهی مصرف کنندگان موجب تغییر در ساختار تقاضا شده است. از آن جا که صنایع بزرگ به سبب ساختار خاص خود، انعطاف لازم را در جوابگویی به تنوع طلبی مصرف کنندگان ندارند، زمینه رشد صنایع کوچک، بیش از پیش، فراهم شده است. عوامل دیگری نیز در تحول ساختار تقاضا و حرکت به سمت صنایع کوچک و متوسط مؤثر بوده اند. مهم ترین آن ها عبارتند از: 1- تمایل صنایع بزرگ در بازگشت به تخصص های اصلی خود و واگذاری بخش های دیگر تولیدی به صنایع کوچک و اقماری و تأمین بخش قابل توجهی از نیازهای خود از طریق پیمانکاری؛ 2- کاهش اطمینان از روند بازار و هزینه های بالای نگهداری بخش های تولیدی؛ 3- نوآوری در تولید و فرایند.


دانلود با لینک مستقیم


کارآفرینی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.