یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی در شهرک علمی و تحقیقاتی

اختصاصی از یاری فایل دانلود گزارش کارآموزی در شهرک علمی و تحقیقاتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی در شهرک علمی و تحقیقاتی


دانلود گزارش کارآموزی در شهرک علمی و تحقیقاتی

 

مشخصات این فایل
عنوان: شهرک علمی و تحقیقاتی
فرمت فایل :word
تعداد صفحات : 29

این گزارش کارآموزی درمورد شهرک علمی و تحقیقاتی می باشد .

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی شهرک علمی و تحقیقاتی

کلیات و اهداف
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در شمال غربی شهر اصفهان، در مجاورت دانشگاه صنعتی واقع شده است و محلی است که واحدهای تحقیقاتی مستقل و یا وابسته به سازمانها و صنایع در آن متمرکز می شوند. این مجموعه که به صورت یک منطقه ویژه تحقیقاتی عمل می کند با ترویج فضای نوآوری و رقابت در میان شرکتها و مؤسساتی که فعالیت هایشان مبتنی بر علم و دانش است و همچنین با تعمیق ارتباط بین دانشگاهها و سازمانهای تحقیقاتی، واحدهای تولیدی و مراکز تصمیم گیری دولتی شرایط را برای رسیدن به هدف نهایی توسعه فناوری فراهم می سازد. .....(ادامه دارد)

شرایط کلی پذیرش مؤسسات فناوری
پذیرش مؤسسات متقاضی بر اساس 3 معیار ایده مناسب مبتنی بر فناوری. ترکیب نیروی انسانی متناسب با زمینه فعالیت مؤسسه، و برنامه کاری مبتنی بر شناخت بازار انجام می گیرد. شرط استقرار در مرکز رشد و برخورداری از خدمات موجود در دوره رشد برای مؤسسات پذیرفته شده، داشتن ماهیت حقوقی و یا آمادگی برای ثبت شرکت / مؤسسه می باشد. منظور از ترکیب نیروی انسانی متناسب، وجود حداقل دو نفر عضو تمام وقت است که یک نفر از آنها کارشناس ارشد و از اعضا مؤسس باشد. .....(ادامه دارد)

مرکز رشد فناوری
مرکز رشد فناوری (انکوباتور) شهرک با هدف ایجاد جاذبه برای شکل گیری شرکتهای خصوصی فناوری، کاهش ریسک مؤسسات نوبنیاد، کمک به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه و رشد اقتصادی منطقه راه اندازی شده است. وظیفه این مرکز کمک به رشد هسته ها، شرکتها و مؤسسات فناوری، ارائه خدمات پشتیبانی به واحدهای مذکور و نظارت بر روند رشد آنها می باشد. خدماتی که مرکز رشد ارائه می دهد عمدتاً از نوع فنی و تخصصی، مشاوره ای، اطلاع رسانی و پشتیبانی و اداری است. ارائه خدمات در قبال دریافت هزینه بر اساس تعرفه های مصوب انجام می­گیرد و سیاست شهرک آن است که ارائه خدمات را به واحدهای خدماتی خصوصی واگذار کند. مؤسساتی که وارد مرکز رشد می شوند طی دوره ای 3 ساله به ترتیب مراحل پرورش .....(ادامه دارد)

شبکه واحدهای تحقیقاتی همکار
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با توجه به تنوع، تعدد و پراکندگی واحدهای تحقیقاتی، ضعف ارتباطات منطقی بین واحدهای تحقیقاتی موجود در منطقه و در جهت گسترش و ارتقاء فعالیتهای پژوهشی، شبکه ای متشکل از واحدهای تحقیقاتی همکاری ایجاد کرده است.
از اساسی ترین اهداف راه اندازی این شبکه ایجاد تعامل بین واحدهای تحقیقاتی موجود در منطقه از طریق افزایش ارتباط بین آنها بوده است. به این .....(ادامه دارد)

دوره پیش رشد
در جهت تکمیل اهداف مرکز رشد فناوری شهرک، دوره پیش رشد وظیفه حمایت از
هسته های تحقیقاتی نوپا متشکل از فارغ التحصیلان و یا دانشجویان ممتاز مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رابه­عهده دارد. از اهم فعالیتهای این دوره کمک به پرورش ایده های تحقیقاتی توسعه­ای هسته­ها و فراهم نمودن فضای لازم برای رشد کیفی و کمی آنها به .....(ادامه دارد)

دستگاه Mount
مانت کردن :
عمل مانت کردن به دو علت صورت می گیرد، یکی آنکه قطعة کار کوچک است و انجام عملیات روی آن مشکل است. دوم آنکه استفاده از دستگاههای مخصوص در این مرحله مستلزم آن است که قطعه در ابعاد بخصوصی باشد. مانت کردن یعنی نصب کردن قطعه در داخل مواد پلاستیکی که به دو روش سرد و گرم صورت می پذیرد. .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی شهرک علمی و تحقیقاتی

نتایج حاصل از فعالیتهای شهرک
شبکه واحدهای تحقیقاتی همکار
مزایای عضویت در شبکه همکار
واحدهای قابل استقرار در شهرک
مرکز رشد فناوری
شرایط کلی پذیرش مؤسسات فناوری
دوره پیش رشد
) آشنایی با دستگاههای مورد استفاده در آزمایشگاههای متالوگرافی
– دستگاه Cut یا برش
انتخاب تیغة برش دستگاه Cut – Off
4 - دستگاه Mount
مانت گرم:
5 – بررسی ریز ساختارهای انعکاسی با میکروسکوپ
6 – پولیش شیمیایی – محلولهای اچ

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی در شهرک علمی و تحقیقاتی

توانمندسازی کارکنان

اختصاصی از یاری فایل توانمندسازی کارکنان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

توانمندسازی کارکنان


توانمندسازی کارکنان

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات192

توانمندسازی کارکنان
توانمندسازی(توانا سازی) فرایند قدرت بخشیدن به افراد است. در این فرایند به کارکنان خود کمک می کنیم تا حس اعتماد به نفس خویش را بهبود بخشند و بر احساس ناتوانی و درماندگی خود چیره شوند. تواناسازی در این معنی به بسیج انگیزه های درونی افراد می انجامد.(وتن و کمرون، 1996). تواناسازی همچنین تشویق افراد به مشارکت بیشتر در اتخاذ تصمیم هایی که بر فعالیت های آنان تاثیر گذار است. از این طریق می توانیم فرصت هائی را برای افراد فراهم آوریم تا نشان دهند که می توانند ایده های خوبی آفریده و به آن جامه عمل بپوشانند(جان اسمیت، 2000، ص1). تواناسازی به این معنا است که افراد را به طور ساده تشویق کنیم تا نقش فعال تری در کار خود ایفا کنند و تا آنجا پیش روند که مسئولیت بهبود فعالیت های خویش را بر عهده بگیرند و در نهایت به حدی از توان برسند که بدون مراجعه به مسئول بالاتر بتوانند تصمیماتی کلیدی اتخاذ نمایند(باقریان، 1381، ص10). تواناسازی فراهم آوردن ابزار لازم برای افراد به گونه ای است که برای آنها قابل فهم باشد و بتوانند از آن در جهت مصالح خود استفاده کنند(نیکل، 1995، ص 155). در فرهنگ لغت وبستر از تواناسازی به عنوان تفویض اختیار یا اعطای قدرت قانونی به سایرین تعبیر شده است. کانگر وکاننگو معتقدند هر گونه استراتژی یا تکنیک مدیریتی که به افزایش حق تعیین سرنوشت و کفایت نفس کارکنان منجر شود تواناسازی آنها را در پی خواهد داشت. فرهنگ لغت آکسفورد نیز فعل تواناسازی را به عنوان توانا ساختن و به معنای ایجاد شرایط لازم برای بهبود انگیزش افراد در انجام وظایف خویش، از طریق پرورش احساس کفایت نفس تعریف کرده است. با توجه به موارد یاد شده هر چند تفویض اختیار پایه اصلی فرآیند تواناسازی کارکنان به شمار می آید، اما برای تحقق کامل آن شرایط دیگری نیز لازم است. بنابراین تواناسازی فرایندی است شامل دو مرحله:
1- فرآیند تقویت عزت نفس اعضای سازمان، از طریق شناسایی و معرفی شرایط و عواملی که احساس عدم برخورداری از قدرت را در افراد موجب شده.
2- تلاش در جهت رفع شرایط و عوامل یاد شده با کمک اقدامات رسمی در سازمان.
ابعاد تواناسازی
نتایج پژوهش باون ولاولر(1992) نشان داد توانمندی هنگامی بوجود می آید که قدرت، اطلاعات دانش و پاداش ها در سازمان توزیع شود و اگر یکی از این چهار عنصر صفر باشد، توانمندی نیز صفر خواهد بود(فرهنگی و اسکندری، 1382، ص106) همچنین وارن بنیس در پژوهش خود برای تعیین خصوصیات رهبران عالی مصاحبه کرد، نتایج این پژوهش نشان داد که با نفوذترین رهبران عالی از یک ویژگی بارز برخوردارند و آن این است که در دیگران احساس توانمندی ایجاد می کنند(همان منبع، ص104). پژوهش انجام شده بر روی مدیران کاروان های حج تمتع کشور نشان داد که توانمندی این مدیران با ایجاد تغییر در باورها، ارزش ها، نمادهای ظاهری و سپس تغییر در مهارت های فنی، انسانی و ادراکی مدیران کاروان ها میسر خواهد بود(همان منبع،ص113) یکی از مهمترین مطالعات انجام شده در مورد تواناسازی توسط اسپریتز(1992) توانا سازی را با چهار بعد اساسی تعریف نموده است. مطالعات میشرا(1992) نیز یک بعد به ابعاد فوق افزود و پنج بعد کلیدی تواناسازی به شرح زیر شکل گرفت:
-پنج بعد کلیدی تواناسازی
-خوداثر بخشی «« احساس شایستگی شخصی
-خود اختیاری «« احساس انتخاب شخصی
-پذیرفتن شخصی نتیجه «« احساس توان تاثیرگذاری
-معنی دار بودن «« احساس ارزشمندی کار
-اعتماد «« احساس اطمینان و امنیت
عوامل موثر بر تواناسازی کارکنان
عوامل موثر بر تواناسازی کارکنان از دیدگاه های متفاوتی دسته بندی شده اند. یکی از دیدگاه های معروف، دیدگاه اسپریتزر جرچن است. به باور این صاحبنظر عواملی اصلی موثر بر توانا سازی عبارتند از:
1) عوامل فردی: تحصیلات، سابقه کار، جنسیت، نژاد، کانون کنترل، عزت نفس
2) عوامل گروهی: اثر بخش گروه، اهمیت گروه، اعتماد درون گروهی، ادراک افراد گروه نسبت به تاثیرشان بر مدیران.
3) عوامل سازمانی: ابهام در نقش، دسترسی به منابع، حیطه کنترل، دسترسی به اطلاعات، حمایت اجتماعی سیاسی، جایگاه فرد در سلسله مراتب سازمانی، جو مشارکتی واحد کار.
aspx.com/Cat/2.mihandlog.mobirestan

خلاقیت، نوآوری و بهره وری نیروی انسانی
مقدمه :
کوششهای اقتصادی انسان همواره معطوف بر ان بوده است که حداکثر نتیجه را از حداقل تلاشها و امکانات بدست آورد . این تمایل را میتوان اشتیاق وصول به بهره وری افزونتر نام نهاد . جمیع اختراعات و ابداعات بشر از ابتدا ئیترین ابزار کار در اعصار بدوی گرفته تا پیچیده ترین و بغرنج ترین تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی زمان حاضر متاثر از این تمایل و اشتیاق میباشد .
اما همواره این سوال مطرح است که چرا کشوری پیشرفت کرده در حالی که کشور مشابه از نظر منابع اولیه و امکانات بهره وری دارای شرایط بهتری بوده و عقب مانده است . چه عامل مهمی در شرایط مشابه باعث پیشرفت و موفقیت ( کشور – گروه – فرد ) و باعث عقب ماندگی و عملکرد نادرست بعضی دیگر میشود .
پاسخ به این سوال را بایستی در ارتباط مستقیم و همبستگی مثبت بین خلاقیت و نوآوری نیروی انسانی و سطح بهره وری سازمان ها جستجو نمود
خلاقیت و نوآوری لازمه و پیش درآمد توسعه و پیشرفت و تعالی یک سازمان و جامعه است و آگاهی از متون و تکنیک های آن ضرورتی اجتناب ناپذیر برای مدیران – کارکنان و پژوهشگران علاقه مند است .
افزایش خلاقیت در سازمانها میتواند به ارتقای کمیت و کیفیت خدمات ، کاهش هزینه ها ، جلوگیری از اتلاف منابع ، کاهش بوروکراسی و باتبع افزایش کارآیی و بهره وری و ایجاد انگیزش و رضایت شغلی در کارکنان منجر گردد .


دانلود با لینک مستقیم


توانمندسازی کارکنان

دانلود مقاله حسابرسی

اختصاصی از یاری فایل دانلود مقاله حسابرسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله حسابرسی


دانلود مقاله حسابرسی

 

تعداد صفحات : 79 صفحه     -     

قالب بندی :  word       

 

 

 

مقدمه

 اقتصاد دانان تصدیق کرده اند که یک فرد باید منابع  (زمین ، کار ، سرمایه ) تولید را جهت ایجاد تولید به حرکت درآورند و پدیده توسعه اقتصادی را از نقطه نظر سرمایه داری تحلیل کرده وکارفرما به عنوان مالک ، سرمایه گذار یا موسس عوامل تولید فرض شده است و تصمیمهای او بر اساس سود بیشتر و بازگشت سرمایه گرفته می شود .

در انقلاب صنعتی قرن نوزدهم ، اقتصاد دانانی مانند آدام اسمیت و دیوید ریکاردو و کارل مارکس عوامل موثر در رشد اقتصادی را شناسایی کردند . این عوامل برای مثال اندوختن سرمایه ( شامل پیشرفت تکنولوژی ) ، تغییرات جمعیت ، تقسیم کار و کارآفرینی می باشد اینها پایه بسیاری از تئوریهای رشد اقتصادی هستند .

کارآفرینی یکی از عوامل ایجاد توسعه است زیرا کارآفرینی عاملی است که دیگر عوامل را در کنار هم می گذارد تا موسساتی بهره ور و خلاق ایجاد شوند که موجب توسعه جامعه باشند .

زمانی که کارآفرینی به عنوان شغل توسط بسیاری از اعضای یک جامعه پذیرفته شود ، آن جامعه بسیار بسیار سریع توسعه می یابد .

نیاز به کالا یا خدمات یک موقعیت اقتصادی است زمانی که مردم به چیزی احتیاج دارند ، خواهان و مایل به پرداخت پول برای تأمین نیازشان هستند . به طور کلی توانایی اشخاص برای ارائه نوع کالا و خدماتی که دیگران نیاز دارند ، در زمان مناسب و مکان مناسب و به افراد مناسب و با قیمت مناسب را کارآفرینی می گویند .

کارآفرینی تأثیر مستقیمی روی توسعه اقتصادی و اجتماعی مردم دارد . هر چه یک جامعه بیشتر در فعالیتهای کارآفرینی شرکت کند ، سریع تر به توسعه اقتصادی و اجتماعی دست می یابد .

ما همچنین متوجه شدیم که کشور ما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته مسیر طولانی پیش رو دارد و به این دلیل به طور جدی در حال تشویق توسعه کارآفرینی در سطح جامعه می باشیم .

 

 

 

پیشینه حسابرسی:

تداوم انقلاب صنعتی در اروپای قرن نوزدهم ، ایجاد کارخانه های بزرگ و بزرگتر و اجرای طرحهای عظیمی چون احداث شبکه های سراسری راه آهن را می طلبیدکه نیازمند به سرمایه های کلان بود .  تأمین چنین سرمایه هایی از امکانات مالی یک یا چند سرمایه گذار فراتر بود و  از سویی، یک یا   چندسرمایه دار نیز آمادگی پذیرفتن خطر تجارتی چنین فعالیتهای بزرگی را نداشتند. از این رو، بهره گیریاز دو دست آورد بزرگ و مفید انقلاب صنعتی،یعنی سازماندهی و همکاری ، شرکتهایی  شکل گرفت که مسئولیت صاحبان سرمایه آنها محدودد به مبلغ         سرمایه گذاریشان بود و در قالب چنین شرکتهایی ، سرمایه های کوچک تجهیز و راه حل مناسبی برای تأمین سرمایه های کلان و توزیع مخابرات تجارتی فراهم آمد. سرمایه های چنین شرکتهایی به سهام تقسیم وسهام آنهاقابل نقل و انتقال بود . رواج معاملات سهام باعث رونق بازار سرمایه و مشارکت صاحبان سرمایه های کوچک در این بازار شد . تنظیم نحوه اداره شرکتهای سهامی و روابط بین صاحبان سهام از طریق وضع قوانین و مقررات توسط دولتها ، نظم یافتن بخشی از معاملات اوراق بهادار ، ایجاد بورسهای اوراق بهادار از جمله عوامل دیگری بود که به نضج شرکتهای سهامی و فزونی شمار طبقه ای از سرمایه گذاران انجامید که نه مستقیمأدر اداره شرکتها   مشارکت داشتند و نه دارای چنین تمایلی بودند . شرکتهای سهامی توسط هیأتهای مدیره ای اداره می شدومی شود که معمولاً از سهامداران بزرگ تشکیل و یا منتخب آنها هستند. ادامه فرآیند تحول در مناسبات مالکیت و اداره سرمایه در کشورهای توسعه یافته صنعتی به پیدایش گروه تازه ای از مدیران کارآزموده و حرفه ای انجامید  که در عین اقتدار کامل در اداره واحد های اقتصادی گاه در سرمایه آنها سهمی نا چیز داشتند و اندیشه جدایی مالکیت از مدیریت را مصداق عملی بخشید.

سازمان جدید سرمایه ، زمینه وظایف حسابداری را گسترده ترکرد و تهیه و ارائه گزارشهایی لازم شدکه بتواند  سهامداران را از چگونگی اداره سرمایه هایشان ، ارزیابی عملکرد  و  سنجش  کارآیی مدیران  و گردانندگان مؤسسه و بالاخره آینده سرمایه گذاریهایشان مطلع کنند . از طرفی در تداوم  این  تحول  ،بازار معاملات پولی و اعتباری گسترش یافت و بانکها و مؤسسات اعتباری که بخش بزرگی ازاعتبارات لازم را برای عملیات جاری و سرمایه ای واحدهای اقتصادی  فراهم می آورد متوجه صورتهای مالی   شرکتها وسایر واحدهای اقتصادی شدندو در این مسیر ، دامنه عملیات حسابداری و گزارشگری  مالی گسترش بیشتری یافت.

افزایش موارد استفاده و شمار استفاده کنندگان از اطلاعات مالی واحدهای اقتصادی به دنبال و درتداوم افزایش شمار شرکتهای سهامی و توسعه و رونق بازارهای سرمایه و پول ، هدف حسابداری را از رفع نیازهای محدود صاحب سرمایه به پاسخ گویی به نیازهای  اطلاعاتی       گروه های متعدد  ذیحق  ،  ذینفع  وذیعلاقه ارتقاء دادو به کار حسابداری نقشی اجتماعی بخشید .

  نقش اجتماعی حسابداری را حسابداران شاغل در مؤسسات  نمی توانستند به تنهایی  ایفاء کنند  . زیرا وجود رابطه استخدامی  مستقیم ، آنان را به پذیرش نظرات مدیران شرکتهای سهامی و   سایر واحدهای اقتصادی ملزم می کرد و از طرفی اشتغال آنان در مؤسسات ، نوعی جانبداری طبیعی از مؤسسه را در پی داشت . در نتیجه ، صورتهای مالی که توسط این  گروه  از  حسابداران با نظر و مسئولیت مدیران تهی می شد نمی توانست بابی طرفی و اعتماد قابل قبول ، نیازهای گروههای مختلف استفاده کننده از  اطلاعات  مالی  را که حقوق ، منافع و علایق گوناگون و گاه  متعارض داشتند ، برطرف نماید . چاره این مشکل ، انتحاب حسابداران خبره ای توسط مجامع عمومی صاحبان سهام بود که با رسیدگی به مدارک ،  اسناد  و حسابهای  یک  واحد اقتصادی  هر گونه  تقلب  و سوء استفاده ای را کشف و نسبت به صورتهای مالی تهیه شده توسط مؤسسه بی طرفانه اظهار نظر نمایند .

تجمع حسابداران متخصص ، باسابقه و ورزیده که چنین وظایفی را به عهده می گرفتند در اجمنهایی که  التزام  به  رعایت  آیین رفتار  حرفه ای  مدونی لازمه عضویت درآنها بود و بالاخره پذیرش  اجتماعی  حسابداران  مستقل  با نمایش  راستگویی  ،  درستکاری  و  تخصص، درعمل ، نخستین نظام حرفه ای حسابداری را در اواخر قرن نوزدهم در انگلستان   پدید  آورد  که

مقارن همان سالها و در نیمه اول قرن بیستم در کشورهای دیگر نیز نظامهای حرفه ای حسابداری ایجاد و در بعضی از کشورها علاوه بر پذیرش اجتماعی ، ضمانت اجرایی قانونی نیز یافت.

توضیح مختصر بالا نشان میدهد که حسابرسی به عنوان یک حرفه ، یک تخصص و یک رشته ، عمرنسبتاً کوتاهی دارد که به زحمت به بیش از یکصد سال می رسد . اما همزمان و همراه   با  تحولات  شتاب  آمیز یکصد  سال گذشته  ،  حرفه حسابرسی به سرعت خود را با شرایط و اوضاع و احوال زمان تطبیق داده ، به عنوان یک دانش تخصصی مطرح و علاوه بر نشریات مراجع  و جوامع حرفه ای  ،  مؤلفان  و  پژوهشگران  متعددی رسالات  ،  مقالات و کتابهای گوناگونی  را

تهیه کرده اند که به بیان اصول ،  روشها  و  عملکرد این  رشته از فعالیت می پردازد . در عین حال فرآیند تکاملی حسابرسی با بکار گیری علوم و فنون دیگر ، مانند  آمار و  ریاضیات  ، مدیریت  و سیستمهای  اطلاعاتی  در حسابداری  و حسابرسی  همراه  بود  و تغییرات  وسیع   در  تکنولوژی اطلاعات که به گسترش فزاینده سیستمهای کامپیوتری پردازش اطلاعات مالی انجامید

حسابداری را   متحول و تغییرات و تحولات سریع حسابرسی را الزامی کرده است.

اندیشه حسابرسی واحدهای اقتصادی در ایران زاده تغییرات و تحولات اقتصادی کشور نبود ،  به

عبارت دیگر،پیدایش وگسترش شرکتهای سهامی یا با مسئولیت محدود و با توسعه بازار سرمایه ،   نیاز   به حسابرسی  را  پدید نیاورد  بلکه  دراقتباسی ساده انگار  و  الگو برداری  بدون مضمون از روابط  اقتصادی – اجتماعی غرب ، در قانون تجارت 1310 که اقتباس از قانون تجارت بلژیک تهیه و تصویب شددر مبحث راجع به شرکتهای سهامی مقرر گردید که مجمع عمومی هر شرکت سهامی یک یا چند بازرس ( مفتش ) را از بین صاحبان سهام یا از خارج انتخاب کند تا با رسیدگی به حسابها و اسناد و مدارک شرکت درباره اوضاع عمومی شرکت و صورتهای مالی که توسط مدیریت تهیه می شود گزارشی به مجمع عمومی صاحبان سهام در سال بعد بدهد . اگرچه مجامع عمومی شرکتهایی که پس از این  قانون  ظاهراً به شکل سهامی تشکیل گردیدند بنابر الزام مزبور

بازرس یا بازرسانی را انتخاب می کردند واین بازرسان  گاه به حسابهای  شرکت نیز رسیدگی    می کردند  اما  انجام  حسابرسی  درمعنای متعارف آن توسط  بازرسان   در کار نبود و هنوز هم نیست .

در سال  1362  موضوع  ادغام  موسسات  حسابرسی  بخش  عمومی مطرح و قانون تشکیل سازمان

حسابرسی به تصویب رسید .

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله حسابرسی

بررسی‌ روشهای‌ برنامه‌ریزی‌ راهبردی‌ سیستمهای‌ اطلاعات‌ مدیریت‌

اختصاصی از یاری فایل بررسی‌ روشهای‌ برنامه‌ریزی‌ راهبردی‌ سیستمهای‌ اطلاعات‌ مدیریت‌ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی‌ روشهای‌ برنامه‌ریزی‌ راهبردی‌ سیستمهای‌ اطلاعات‌ مدیریت‌


بررسی‌ روشهای‌ برنامه‌ریزی‌ راهبردی‌ سیستمهای‌ اطلاعات‌ مدیریت‌

فرمت فایل: word(قابل ویرایش)تعداد صفحات43

در سالهای‌ اخیر در سراسر دنیا هزینه‌های‌ فناوری‌ اطلاعات‌ (IT) در سازمانها، اعم‌ از کوچک‌ یا بزرگ‌، خدماتی‌ یاتولیدی‌، انتفاعی‌ یا غیر انتفاعی‌، افزایش‌ یافته‌ است‌. هزینه‌های‌ خودکارـ سازی‌ دفتری‌ و خودکارـ سازی‌ تولید که‌ شامل‌کامپیوترها، بسته‌های‌ کاربردی‌، توسعه‌ نرم‌افزارهای‌ مطابق‌ با نیاز، ارتباطات‌، شبکه‌های‌ کامپیوتری‌ و اینترنت‌ است‌سرمایه‌گذاری‌ محسوب‌ می‌شود و معمولا به‌ منظور توسعه‌ اثربخشی‌، افزایش‌ بازدهی‌، نگهداری‌ و ارتقای‌ جایگاه‌ رقابتی‌سازمان‌ صورت‌ می‌گیرند.
متاسفانه‌ همه‌ سرمایه‌گذاریها و فناوری‌ اطلاعات‌ نتایج‌ مورد انتظار را به‌ بار نمی‌آورند. این‌ واقعیت‌ به‌ همراه‌ گامهای‌سریع‌ تغییر در منسوخ‌ شدن‌ فناوری‌ اطلاعات‌ در ابعاد سخت‌افزار و سکوهای‌ نرم‌افزاری‌، مدیران‌ سازمانها را وامی‌دارد که‌برنامه‌ریزی‌ بلند مدت‌ در سرمایه‌گذاری‌ فناوری‌ اطلاعات‌ را مورد توجه‌ قرار دهند.
این‌ مقاله‌ یک‌ مدل‌ ورودی‌ـ خروجی‌ را برای‌ توسعه‌ برنامه‌ اصلی‌ سیستمهای‌ اطلاعات‌ مدیریت‌ ارائه‌ می‌دهد و در آن‌چندین‌ روش‌ برنامه‌ریزی‌ از جمله‌ روشهای‌ برنامه‌ریزی‌ سیستمهای‌ کسب‌ و کار (BSP) و رویکرد مهندسی‌ اطلاعات‌ برای‌تولید چنین‌ برنامه‌ای‌ مورد مقایسه‌ قرار می‌گیرد.
علاوه‌ بر این‌، در این‌ مقاله‌ یک‌ روش‌ جدید برای‌ برنامه‌ریزی‌ فناوری‌ اطلاعات‌ که‌ در آن‌ سعی‌ شده‌ است‌ ضمن‌برطرف‌ کردن‌ نقاط ضعف‌ روشهای‌ موجود، بر نقاط قوت‌ آنها تاکید شود ارائه‌ شده‌ است‌. در پایان‌ مجموعه‌ای‌ از عوامل‌ارزیابی‌ روشهای‌ برنامه‌ریزی‌ فناوری‌ اطلاعات‌ ارائه‌ شده‌ که‌ اهمیت‌ نسبی‌ هر یک‌ از آنها از طریق‌ مصاحبه‌ روش‌مند بامتخصصان‌ ایرانی‌ گزارش‌ شده‌ است‌.
کلید واژه‌ها: فناوری‌ اطلاعات‌، برنامه‌ریزی‌ راهبردی‌، معیار گزینش‌، ضرورت‌ برنامه‌ریزی‌، مدل‌ ورودی‌ـ خروجی‌، اولویت‌سیستمها، سیستمهای‌ اطلاعات‌ مدیریت‌، فرایند کسب‌ و کار، عوامل‌ حیاتی‌ موفقیت‌
چکیده:
مقدمه‌
مدیران‌، شرکتها و سازمانها، اعم‌ از خصوصی‌ ودولتی‌، هر ساله‌ هزینه‌های‌ بسیار زیادی‌ را در زمینه‌فناوری‌ اطلاعات‌ (نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه‌،آموزش‌، استخدام‌ نیروی‌ انسانی‌، تحول‌ در سازمان‌و ...) صرف‌ می‌کنند. متاسفانه‌ در بسیاری‌ مواردبازدهی‌ و اثربخشی‌ فناوریهای‌ به‌کار گرفته‌ شده‌نسبت‌ به‌ هزینه‌های‌ مصرف‌ شده‌ پایین‌ است‌ که‌قابل‌ تامل‌ و بررسی‌ است‌.
بقا و رشد سازمانها در گرو تغییر نگرش‌ به‌اطلاعات‌ به‌ عنوان‌ یکی‌ از منابع‌ اصلی‌ هر سازمان‌است‌ و بر این‌ اساس‌، ضرورت‌ برخورد مناسب‌،منسجم‌ و برنامه‌ریزی‌ شده‌ مدیران‌ با این‌ منبع‌اولویت‌ بسیار بالایی‌ پیدا خواهد کرد. اهداف‌ وره‌آوردهای‌ مقاله‌ متعدد هستند و در ادامه‌ به‌ آنهااشاره‌ می‌رود، اما هدف‌ اصلی‌ تحقیق‌ انجام‌ شده‌این‌است‌ که‌ یک‌ مدیر چگونه‌ روی‌ فناوری‌اطلاعات‌ سرمایه‌گذاری‌ کند.
مفهوم‌ سرمایه‌گذاری‌ در سیستمهای‌اطلاعات‌ مدیریت‌، که‌ در این‌ گزارش‌ از آن‌ بسیاراستفاده‌ خواهد شد شامل‌ تمامی‌سرمایه‌گذاریهایی‌ است‌ که‌ در زمینه‌ سیستمهای‌پردازش‌ تراکنش‌، سیستمهای‌ گزارش‌ مدیریت‌،سیستمهای‌ پشتیبانی‌ تصمیم‌گیری‌، سیستمهای‌پشتیبانی‌ مدیریت‌ ارشد، سیستمهای‌ مدیریت‌دانش‌ و خودکارـ سازی‌ اداری‌ و مجموعه‌نیازمندیهای‌ آنها اعم‌ از سخت‌افزار، نرم‌افزار وشبکه‌ خواهد بود.


دانلود با لینک مستقیم


بررسی‌ روشهای‌ برنامه‌ریزی‌ راهبردی‌ سیستمهای‌ اطلاعات‌ مدیریت‌