یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت اندازه گیری وسنجش در علوم تربیتی

اختصاصی از یاری فایل دانلود پاورپوینت اندازه گیری وسنجش در علوم تربیتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت اندازه گیری وسنجش در علوم تربیتی


دانلود پاورپوینت اندازه گیری وسنجش در علوم تربیتی

این محصول در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش در 318 اسلاید می باشد.

اسلاید 5

هدف کلی درس

دانشجویان رشته علوم تربیتی پس از گذراندن روانشناسی عمومی وتربیتی وروشهای آمار با اخذ این واحد درسی ، با روشها و فنون گوناگون اندازه گیر ی و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تفسیر نتایج آنها آشنا می شوند.

اسلاید 7

اهداف کلی

آشنائی با تعریف آزمون ، اندازه گیری وارزشیابی در آموزش وپرورش وروانشناسی وانواع آزمونهای روانی وپرورشی وانواع ارزشیابی پیشرفت تحصیلی.

اسلاید 8

اهداف دقیق آموزشی فصل اول

از دانشجویان انتظار می رود پس از مطالعه این فصل اصطلاحات زیر را تعریف ،توضیح وبیان نمایند: آزمون، انواع آزمونها، اندازه گیری وارزشیابی وتفاوت آنها،ویژگیهای ارزشیابی تشخیصی وتکوینی وتراکمی، حوزه های شناختی وعاطفی وروانی _ حرکتی ، مقایسه آزمونهای استعدادوپیشرفت تحصیلی ، ارزشیابی ملاکی وهنجاری

اسلاید 9

ارائه محتوای فصل اول

مطالبی که در این فصل معرفی می شوند از این قرار ند:تعریف آزمون،انواع آزمون،آزمونهای توانایی،آزمونهای عاطفی ، آزمونهای شخصیت ، آزمونهای علاقه ونگرش ، تعریف ارزشیابی پیشرفت تحصیلی،انواع ارزشیابی درآموزش وپرورش ، ارزشیابی ملاکی ، ارزشیابی هنجاری ،ارزشیابی تکوینی ، تشخیصی و تراکمی


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت اندازه گیری وسنجش در علوم تربیتی

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس درسم را با نشاط ساخته و در تحقق ایجاد مدرسه زندگی کوشا باشم

اختصاصی از یاری فایل دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس درسم را با نشاط ساخته و در تحقق ایجاد مدرسه زندگی کوشا باشم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس درسم را با نشاط ساخته و در تحقق ایجاد مدرسه زندگی کوشا باشم


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس درسم را با نشاط ساخته و در تحقق ایجاد مدرسه زندگی کوشا باشم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:28

چکیده

مدرسه زندگی به عنوان سازمان یادگیرنده ،محل رشد استعدادها و توانمندیهای مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیای آنهاست .اگر مبالغه نشود می‌توان گفت بسیاری از آشفتگی‌ها در جوامع معاصر،به عدم پای‌بندی جوامع به یک نظام هماهنگ ارزشی، که افراد را به سوی رفتارهای دقیق و ویژه سوق می‌دهد ،بر می‌گردد.

تربیت یک کوشش اخلاقی است. مدیران و معلمان پیوسته متوجه هستند که چه چیزی شایسته گفتار و کرداراست و چه رفتاری زیبنده دانش آموزان ؟ آنها به اشاعه ارزش ها ی اخلاقی و بهسا زی رفتار فردی و اجتماعی علاقه مند هستند.می‌توان گفت امکان تعلیم فضیلت در صورتی وجود دارد که مقصود ما از تعلیم فضیلت کمک به شاگرد برای آگاه شدن از آن باشد.

اگر منظور ما از تعلیم و یادگیری فقط اشاعه و کسب م.اتی در باره چگونگی اخلاقیات باشد در این صورت ارزش ها قابل تدریس هستند.معلمان می توانند از شاگردان امتحان کنند و ببینند در باره ارزش ها چه می دانند، اما هیچ معلمی نمی تواند حتی پس از کوشش توام با مراقبت تمام و آنچه می توانسته است تضمین کند که شاگرد به ارزش های اخلاقی پی برده است و در انتخاب برخی ارزش ها برای زندگی خویش به او کمک کرده است و شاگرد هم به هنگام امتحان متوسل به نیرنگ نخواهد شد؟ (احمد مهدی عبدالحلیم /ترجمه مهدی اسدی 1379)

طبق مطالب عنوان شده اینجانب آموزگار پایه .. .. سعی کرده ام در اقدام پژوهی ذیل اهکار های رسیدن به کلاسی بانشاط و تحقق مدرسه زندگی را به طور پژوهشی انجام داده و بیان کنم واز انواع روش های مشارکتی استفاده نموده وکلاس فعال وبا نشاط داشته باشم تا دانش آموزان با میل ورغبت بیشتری در کلاس  درس حاضر شوند.  

 مقدمه

تولید برنامه درسی در مدرسه برای افزایش میزان تحقق هدف های آموزش وپرورش وآموزش ویادگیری ارزشها ومهارت های زندگی، وپاسخگویی به دیگرنیازهای منطقه ای ،محله ای ومدرسه ا ی گامی موثر درراه تمرکززدایی برمی دارد.

این برنامه علاوه بر برنامه درسی ملی به عنوان برنامه مکمل براساس مطالعات آسیب شناسی با بهره گیری از پژوهش مشارکتی کارکنان مدرسه، در بالین مدرسه، با هدف بهبود عملکرد مدرسه توسط کارکنان مدرسه تولید خواهدشد.براین اساس مدرسه زندگی به عنوان سازمان یادگیرنده ،محل رشد استعدادها و توانمندیهای مدیران،معلمان،دانش آموزان واولیای آنها است.درحالی که در دیدگاه سنتی (عادتی ) مدرسه،صرفا مکان پرورش و رشد استعدادهای دانش آموزان است.

بدیهی است این چنین مدرسه ای که به فکر رشد تمامی متغیرها وپارامترهای خود باشد،مورد استقبال مدیران ،کارکنان،دانش آموزان و اولیای آنها قرارخواهدگرفت ودرنزد جامعه از مقبولیت ومشروعیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

رویکردی محیطی _ فرهنگی است.براین اساس هدف های غنی سازی باید در فرهنگ مدرسه وجامعه مورد توجه وعنایت جدی قرار گیردودربرنامه درسی مشتمل بر اهداف،محتوا(مجموعه تجارب یاددهی-یادگیری)،روش ها واستراتژی های یاددهی-یادگیری،منابع وامکانات و روش های ارزشیابی ،به صورت یکپارچه و تلفیقی در راهنمای برنامه درسی کلیه پایه های تحصیلی مورد عمل قرارگیرد.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم کلاس درسم را با نشاط ساخته و در تحقق ایجاد مدرسه زندگی کوشا باشم

چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات یادگیری دیسلکسی مریم را حل کنم

اختصاصی از یاری فایل چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات یادگیری دیسلکسی مریم را حل کنم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات یادگیری دیسلکسی مریم را حل کنم


چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات یادگیری دیسلکسی مریم  را حل کنم

 

 

 

 

 

 

 

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:29

چکیده

    اینجانب … چند سالی است که بعنوان … اختلالات یادگیری.. با دانش آموزان … با ویژگی های رفتاری و اجتماعی متفاوت سر و کار داشتم. اما امسال یکی از دانش آموزان مراجعه کننده به مرکز اختلالات ، با بقیه بچه هایی که تا به حال دیده بودم خیلی فرق داشت.       وی کودکی خجالتی، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت می کرد. با بقیه بچه ها دوست نمی شد و گوشه گیر بود. حتی قادر نبود که وسایل خود را از کیفش در آورد. کتابش را وارونه در دست می گرفت و هنگام تصویرخوانی از کتاب بخوانیم، می گفت: چیزی نمی بینم. در نوشتن نیز مشکل داشت و ساده ترین علائم کتاب بنویسیم را نمی توانست، بنویسد. او ریاضی را درک نمی کرد. به طور کلی او دچار اختلالات یادگیری یا دیسلکسی بود. در گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، استدلال کردن و درک کردن مشکل داشت. با بررسی هایی که در مورد وی توسط خودم و همکارانم انجام دادم در یادگیری بسیار مشکل داشت. برای حل اختلالات یادگیری و رفتاری او نیاز به روش تدریس مناسب و خاص بود.

    پس از مطالعه و بررسی فراوان، روش های ویژه ای را برای بهبود وضعیت او به کار بستم. و از مربیان مرکز نیز بخصوص خانم لیلا کریمی همکاری خواستم. راه حل های مختلف را آزمایش کردیم. بهترین راه این بود که نوآوری های آموزشی را به کار ببریم و با استفاده از فناوری نو اختلالات یادگیری مریم را حل کنم. بنابراین از خانم کریمی خواستم که در بهبود مشکل مریم از روش IT استفاده کند . و خودم نیز راهکار های مختلف را به وی می دادم.

    با تلاش فراوان توانستم به نتیجه مطلوب برسم. به طوری که پیشرفت مریم بسیار چشمگیر بود. او نه تنها در درس ریاضی و بخوانیم پیشرفت بسیار زیادی داشت بلکه مشکلات رفتاری او نیز به کلی رفع گردید و همانند سایر دانش آموزان در فعالیت های کلاسی اش شرکت می کرد.

    نتیجه ای که در نهایت به دست آمد این بود که: توانستم اختلالات یادگیری (دیسلکسی ) مریم را با کمک همکارم و با استفاده از روش تدریس مبتنی بر IT حل کنم و از او دانش آموزی فعال و علاقمند بسازم.

مقدمه

توجه به اهمیت آموزش در دوران اولیه زندگی، پرداختن به پژوهش های علمی در برنامه های درسی دبستان امری کاملاً آشکار است. در دوران کودکی ساختار شخصیتی و رفتاری انسان بنیان گذاشته می شود و این دوران بسیار سرنوشت ساز است. امروزه به دلیل آن که کودکان پیوسته در معرض هجوم انواع رسانه ها و فناوری ها قرار دارند، لازم است فعالیت های یادگیری در روش های جدید، متفاوت و مهیج در آموزش و پرورش ارائه شود. استفاده از رایانه به عنوان ابزار آموزشی مفید برای جستجوگری در شبکه جهانی به منظور کمک به دانش آموزان ابتدایی است. استفاده از این فناوری دانش آموزان دوره ابتدایی را از شادی و هیجان بیش تری برخوردار می کند.

    رایانه به دانش آموزان این دوره کمک می کند جزئیات دروس و مطالب کتاب را به خوبی فرا بگیرند. آموزش علوم، ریاضی و قرآن و..... از طریق رایانه و گفتگوهای رایانه ای و جلسات الکترونیک، به برنامه ریزی درسی و فعالیت های دیگر کلاسی، کمک زیادی می کند.

اطلاعات جدید و فناوری ارتباطات به طور قابل ملاحظه ای یادگیری دانش آموزان را بهبود می بخشد و رایج ترین شیوه های دستیابی دانش آموزان به اطلاعات و دانش مورد نیاز آن ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

بیان مسئله

فناوری اطلاعات تغییرات عمده ای در تمرین آموزش عملی و یادگیری در کشورهای توسعه یافته ایجاد کرده است. معلمان و دانش آموزان در سراسر جهان می توانند ازطریق اینترنت به راحتی متن ، صدا و تصویر را به یکدیگر ارسال کنند. اقدامات دولت انگلیس مانند ایجاد شبکه ملی یادگیری بیانگر آن است که معلمان باید به سرعت به سمت فعالیت های اینترنتی و درس های مبتنی بر شبکه در مدارس حرکت کنند. در دیگر کشورها نیز دولت ها چنین پیشرفت هایی را تشویق می کنند.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از IT به دانش آموز فرصت تسلط بر فناوری و خودراهبری می دهد. معلم با تغییر نقش خود از انتقال دهنده به تسهیل کننده می تواند به ارایه محتوای اطلاعات به دانش آموز بپردازد و از طرف دیگر فعالیت های یادگیرنده را که نتیجه آن یادگیری است تسهیل کند. لازمه ایفای چنین نقشی وجود معلمان توانمند در زمینه موضوع های مورد تدریس و کاربرد ITاست.


دانلود با لینک مستقیم


چگونه توانستم با ترغیب همکارانم در استفاده از روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات یادگیری دیسلکسی مریم را حل کنم

تحقیق در مورد آلاینده های نیروگاهی و روشهای کاهش و کنترل آنها

اختصاصی از یاری فایل تحقیق در مورد آلاینده های نیروگاهی و روشهای کاهش و کنترل آنها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد آلاینده های نیروگاهی و روشهای کاهش و کنترل آنها


تحقیق در مورد آلاینده های نیروگاهی و  روشهای کاهش و کنترل آنها

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه48

فهرست مطالب

 

مقدمه  ...........................................................................................................3

 

تعریف آلودگی هوا  ..........................................................................................5 

 

چگونگی پیدایش آلاینده ها  .................................................................................5

 

1- فرآیند های تولید انیدرید سولفورو  ....................................................................................5

 

2- فرآیند تولید اکسید های ازت  ...........................................................................................6

 

3- فرآیند تولید منواکسید کربن  ............................................................................................7

 

4- فرآیند تولید انیدرید کربنیک...............................................................................................7

 

اثرات زیست محیطی آلاینده های هوا  ...................................................................7

 

1- اثرات زیست محیطی انیدرید سولفورو  ..............................................................................7

 

2- اثرات زیست محیطی ازت  .............................................................................................9

 

3- تأثیر منواکسید کربن در آلودگی هوا  ...............................................................................10

 

4- اثرات زیست محیطی دی اکسید کربن  .............................................................................10

 

میزان مجاز آلاینده های هوا  .........................................................................12

 

منابع آلاینده ها و روشهای آزمایش آنها و روشهای کنترل،حذف ویا کاهش آلودگی با بهره گیری از تکنولوژی های زیست محیطی  ......................................................... 14

 

منابع دی اکسید گوگرد  ...............................................................................14

 

روش های آزمایش  ...................................................................................15

 

1- استخراج ترکیبات گوگرد از سوخت در نیروگاه  .............................................18

 

1- تکنولوژی گوگرد زدائی FGD به روش (SDA)  ..............................................................18

 

روش تزریق سنگ آهک  ...............................................................................19

 

2- جدا کننده منیزیم  ........................................................................................................21

 

3- اکسیداسیون کاتیلیتیک  ..................................................................................................21

 

4- جذب کربن  ..............................................................................................................22

 

5- جدا کننده آمونیاک  ......................................................................................................22

 

نتیجه گیری در رابطه با روشهای گوناگون کاهش مقدار گوگرد در اتمسفر  ...................................22

 

2- اکسیدهای ازت(Nox)  ...............................................................................26

 

منابع Nox  .................................................................................................26

 

روش های آزمایش  ........................................................................................26

 

روش های کنترل  ..........................................................................................27

 

1- احتراق با هوای کم  .......................................................................................................27

 

2- احتراق در مرحله ای  ....................................................................................................28

 

کاربرد اصول جهت بهبود وضعیت انتشار آلاینده ها  ...............................................29

 

3- گردش مجدد گاز دودکش  ................................................................................................37

 

4- تغییر طرح مشعل  .........................................................................................................38

 

5- تمیز کردن گاز دودکش  ..................................................................................................38

 

6- دپاشش آمونیاک  ............................................................................................................39

 

هزینه ها  ........................................................................................................................39

 

گزینه های تکنولوژی برای مهار C02  ...............................................................39

 

1- مهار CO2 به روش پس سوز (پس از احتراق)  ...................................................................41

 

2- جذب شیمیایی  ..............................................................................................................42

 

3- احتراق اکسیژن  ...........................................................................................................44

 

4- روش مهار پیش از احتراق  .............................................................................................

 

زمانیکه انسان موجب تغییری در بخشی از محیط زیست خود می گردد آن تغییر در همانجا متوقف نمی شود بلکه باعث بحرکت در آمدن زنجیره ای از علت ها و معلول ها می گردد.

 

در گذشته های دور محیط های زیستی به علل طبیعی تخریب شده و سپس به خودی خود ترمیم شده اند ولی فعالیت های انسان از همان روزگار اولیه همیشه منجربه ایجاد تغییراتی در محیط زیست شده است. از آغاز انقلاب صنعتی و بویژه از دهه های اخیر تأثیر این فعالیت ها سریعتر ومشخص تر شده است چرا که با بهره گیری از علوم و فنون، بشر محیط زیست و منابع طبیعی را با سرعتی فرا تر از قدرت ترمیم محیط به تخریب کشانده است. از سویی رشد تکنولوژی موجب رفاه، تولید بیشتر، مصرف بی حد انرژی در کشورهای صنعتی و از سوی دیگر افزایش جمعیت موجب کمبود غذا، فضا، آب در کشورهای در حال توسعه شده است.

 

روند صعودی و افزایش مصرف انرژی اولیه تجاری (سوخت های فسیلی) بویژه در صنعت برق و نیروگاههای بخاری به صورت مرکز ثقل معظلات زیست محیطی دوران معاصر در آ؛مده است.بررسی ها نشان می دهد که از اواسط قرن گذشته تا کنون در اثر احتراق سوختهای فسیلی جمعاً 240 گیگا تن کربن وارد اتمسفر شده است.

 

علاوه بر گازهای گلخانه ای نظیر سالانه 65 میلیون تن گاز  که مسئول اسیدی شدنبیوسفر می باشد و نیز مقادیر مشابه ای Nox و ذرات معلق از طریق احتراق سوخت های فسیلی در اتمسفر منتشر می گردند.

 

آثار زیان بار آلودگی محیط زیست و گسترش اثرات تخریبی آن همانند افزایش دمای کره زمین و نازک شدن لایه ازن نگرانی جامعه جهانی را به طور جدی موجب گردیده است.

 

تلاش جهانی در پاسخ به این معضل در بزرگترین کنفرانس بین المللی در ریودوژانیرو تبلور یافت که با شرکت ده هزار نماینده رسمی از 180 کشور جهان، تحتعنوان محیط زیست و توسعه  در سال 1992 برگزار گردید. بدیهی است با احتراق سوخت های فسیلی در نیروگاهها مقادیر متنابهی از آلاینده های هوا در اتمسفر منتشر می گردد مطالعات نشان می دهد که  از آلایندگی اتمسفر در سطح جهان سهم نیروگاهی است.

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد آلاینده های نیروگاهی و روشهای کاهش و کنترل آنها

دانلود پاورپوینت طراحی موج شکن های سکویی شکل پذیر

اختصاصی از یاری فایل دانلود پاورپوینت طراحی موج شکن های سکویی شکل پذیر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت طراحی موج شکن های سکویی شکل پذیر


دانلود پاورپوینت طراحی موج شکن های سکویی شکل پذیر


 

 

 

 

 

 

 

محصول دانلودی: پاورپوینت طراحی موج شکن های سکویی

تعداد اسلاید: 44

قابل ویرایش: می باشد

کیفیت محصول: *******

پاورپوینت طراحی موج شکن های سکویی

مقدمه

žموجشکنها سازههایی هستند که جهت ایجاد آرامش در بندر گاه، برای تامین ورود مطمئن کشتیها به آبراهه ها و بنادر، کاهش انرژی ناشی از امواج و حفاظت از سواحل در مقابل امواج احداث میشوند.موجشکنها از دیدگاههای مختلف از جمله شکل هندسی، مصالح بکار برده شده و موقعیت قرارگیری به انواع مختلف دسته بندی میشوند. از میان انواع موجشکن ها به لحاظ شکل هندسی و مصالح به کار برده شده، موجشکنهای توده سنگی 1 از متداولترین انواع آنها میباشند.
žتا حدود 50 سال گذشته، موجشکنهای توده سنگی در آبهای کم عمق ساخته میشدند. با افزایش تبادل کالا، لزوم گسترش بنادر و وسعت آنها و افزایش ابعاد شناورها باعث گردیده موجشکنها در اعماق بیشتر ومکانهای خیلی باز ساخته شوند و این منجر به افزایش ارتفاع امواج و مطرح شدن مسایل طراحی و اجرایی شده است و در این راستا انواع موجشکنها از نظر سازه و پایداری مورد توجه قرار گرفته اند.
žطراحان با احداث سازه های موج شکن در آب عمیق تر و مکان های مستقر در معرض امواج بلندتر، دریافتند که باید حجم سنگ مورد نیاز را تا رسیدن به نیمرخ پایدار افزایش دهند. استفاده از سنگ های بزرگ در سطح بیرونی سازه، حجم مورد نیاز را تا حد زیادی کاهش می داد. پیشرفت های حاصله در تکنولوژی بتن در اوایل قرن نوزدهم میلادی، باعث جایگزینی قطعات منشوری شکل بتنی بجای سنگ های بزرگ شد. اما با توجه به لزوم احداث موجشکن ها در مکانهای مستقر در معرض امواج سهمگین تر، ساخت و جابجایی قطعات بتنی مورد نیازغیرعملی شد. سرانجام کاربرد قطعات بتنی دارای اشکال نامنظم با پایه های چندگانه رواج یافتند. پایداری این قطعات در مقابل حمله موج علاوه بر وزن، در اثر درگیری 2 (جفت شدگی) قطعات مجاور حاصل می شود. طی دهه های اخیر، طراحی و ساخت موجشکن های شکل پذیر در بسیاری از نقاط دنیا افزایش یافته است . این سازه ها تحت اصابت امواج دریا تغییرشکل داده و پس از تغییرشکل بر اساس شرایط محیطی و سازهای به پایداری استاتیکی و یا دینامیکی میرسند. در طراحی این سازه ها این عقیده که مواد (مصالح) لایه محافظ سازه باید از نظر ایستایی در برابر حملات امواج پایدار باشد ، نقض میشود و به سازه اجازه داده میشود که تغییر شکل را تا رسیدن به یک فرم مؤثرتر ادامه دهد....
 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت طراحی موج شکن های سکویی شکل پذیر