یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره شیوه اجرای بادبند کنشی (میلگرد) در سوله ها و سازه ها

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره شیوه اجرای بادبند کنشی (میلگرد) در سوله ها و سازه ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 24

 

شیوه اجرای بادبند کنشی (میلگرد) در سوله ها و سازه ها شیوة عمل به این نحو است که ابتدا می بایست یک صنعة فلزی به ابعاد طول جوش مورد نظر به نحوی به 4 گوشة دهنه مورد نظر بسته شود که توانایی تحمل بار کشش معادل با حداکثر مجاز میلگرد ها را داشته باشد . نکته اساسی در جوش این نوع بادبند در این است که در جوشکاری میلگرد می بایست آمپر دستگاه بسیار پایین باشد و جوشکاری نباید در راستایی که میلگرد ها کشیده می‌شوند صورت می گیرد .

پس از نصب 4 صنعة موردنظر به هر صنعه یک میلگرد را مطابق با طراحی و بر اساس توضیحات جوشکاری فوق نصب می کنیم و انتهای آنرا به وسیله‌ای که شامل یک پیچ دو طرفه و دو مهره متصل به میلگرد جوش می دهیم . از آنجایی که این میلگردها فقط در حالت کشش عمل می کنند می بایست آنها را در ابتدا مقداری کشید که آزادی عمل نداشته باشد و به وسیله همان پیچهای دو طرفه که میلگرد ها به دو سر مهرة آنها آن جوش شده این عمل صورت می گیرد و میزان کشیدگی بسته به نظر طراح دارد .

توضیح آزمایشهای جوشکاری :

در سازه های فلزی به جرآت می توان گفت مهمترین مسئله که از لحاظ کنترل

در کارگاه های ایران حائز اهمیت است جوشکاری می باشد و به علت اینکه این مقوله مربوط به شرکتهای متالورژی چک کنده جوش می گردد و (تست تفسیر ،پرتوسنج ، سنجش ازتو و ...) توضیح مختصری پیرامون آن ارائه می‌گردد .

تست RT (رایوگرافی تست) : شیوة آن به این شکل است که همانند دوربین عکاسی از یک صنعة حساس به پرتوهای رادیویی و یک دستگاه پرتوافکن استفاده می شودچون پرتوهای رادیویی موردظنر (موجبلند) از فلز عبور می‌نماید دز صورتی که در جوشکاری دو نوع فلز (دو نوع الکترود و یا میلگرد پنهان در جوش) استفاده شده باشد و اگر فضای خالی (حوضچه ترکها و حباب) در جوش باشد بر روی صنعة حساس عکس آن افتاده و مشخص می‌گردد که از حد مجازی نباید بیشتر باشد .

تست M+ (مگنت تست)

این تست توسط دستگاه ایجاد کننده میدان مغناطیس نسبتاً قوی صورت می‌گیرد و شیوه عمل به این نحو است که ابتدا در محل جوش از رنگة مخصوص استفاده می گردد که معمولاً سفید است و کاربرد آن برای بهتر مشخص شدن ترکهای سطح جوش است سپس بر روی آن مایعی که دارای ذرات ریز فلزی می باشد ریخته می شود (سیاه رنگ) سپس دستگاه تولید میدان مغناطیس را در نزدیک آن قرار ی دهیم در صورتی که سطح جوش یکنواخت نباشد و ترک داشته باشد ذرات فلز موجود در مادة سیاه رنگ شروع به نفوذ به داخل ترکها می کند و باعث می گردد ترکها مشخص گردد .

تست U+ (اولتراسونچک تست)

این تست کامل ترین نوع تست می باشد که مانند دستگاه سونوگرافی عمل می‌کند اما به صورت بازتاب اشعه و شامل یک دستگاه پرتوسنج و پرتو فرست می کرد و دارای یک صفحة نمایش دیجیتالی بوده و به وسیلة آن می‌توان هر نوع حباب ، ناخالص و یا حتی بعد نفوذ جوش را بدست آورد .

کاربرد اصلی این نوع تست سنجش جوشهای نفوذی است .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره شیوه اجرای بادبند کنشی (میلگرد) در سوله ها و سازه ها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.