یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره شهرک یا آتی شهر(تغییرشکل یک مکان مدنی)

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره شهرک یا آتی شهر(تغییرشکل یک مکان مدنی) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 16

 

شهرک یا آتی شهر:تغییر شکل یک مکان غیر مدنی

حومه نشینی گاهی اوقات در مجاورت مرکز شهری رخ می‌دهد، همانطور که در مورد شهر (BTC) در اسلونی، شهر (جابلژانا) می بینیم. آقای بوستجان وگو از گروه معماری ساداروگو ما را به یک سفر کوتاه برده و تکامل توسعة یک مرکز خرید حومه‌ای را که درو ازی نقطة کور شهری می‌باشد نشان می‌دهد و رشد آنرا به سمت تبدیل شدن به یک شهر و مرکز معتبر و اصل توضیح می‌دهد.

باید گفت شهر(BTC) بزرگترین مرکز تجارتی- ورزشی – تفریحی اسلونی می‌باشد هدف آن بهترین و بزرگترین شدن در اروپاست.

دو جملة بالا موقعیت امروزی و هدف خلاصه شدة کمپانیBTC را که مالک مرکز خرید BTCیا شهرک BTC واقع در منطقه ای ما بین جاده های داخلی و خارجی شهر جایلژانا است نشان می‌دهد.

این شهرک و مرکز خرید از نظر مساحت و اندازه شبیه شهر( جایلژانا) بوده و در موقعیت 3 کیلومتری از این شهر قرار دارد. این شهرک یک موقعیت دو گانه و حد واسطه دارد، و شهری تجاری با زیر ساختارهی مشخص، ترکیب و منظری جالب در روز وشب می‌باشد که معمولاً در راستای جاده های بزرگ در پیرامون شهرهای بزرگ دیده می‌شود. در حقیقت آن یک تمرکز از حومه نشینی می‌باشد که در قالب یک مدنیّت و شهر نشینی قرار گرفته است. مرکز BTC)) منطقه ای مشخص مناطق شهری و غیر شهری را از هم جدا می نمود در اینجا پاک شده و شرایط بگونه ای تکمیل گشته اند که شهرک خرید و تجاری BTC به شهری اصیل و بی همتا تبدیل گشته است. برای بهتر درک کردن شجرة نامة این تغییر شکل مدنی عجیب و خارق العاده ما لازمست تا نظری داشته باشیم به اینکه آن چگونه شروع شده و این توسعه را دنبال نموده تا بصورت امروزی درآید قبل از اینکه نظر اشتباهی درمورد آینده آن داشته باشیم. با برگشتن به سالهای 1950، قسمت شرقی این شهر که هم اکنون (BTC)می‌باشد یک منطقة صنعتی ویژه، انبارها و خطوط راه آهن بود که در راستای جاده ای که امروزه(لتالیسکاکستا) (جادة هوایی) می‌باشد و منتهی به شهر و باند فرودگاه قدیمی می‌شود قرار دارد.

خانه های حومه نشنین فقیر، آپارتمانهای مسکونی کوچک و تکه هایی از مناطق سر سبز ما بین ریل های آهن، ونیز انبارها و کارگاههای بزرگ باعث شدند منطقه تظاهری حومه ای و شهرکی بخود گیرد و تنها آنهایی که در اینجا زندگی یا کار می کردند که می توانستند در مناطق حومه نشین BTC)) یافت شوند. منطقه ای که زیاد هم جالب و جاذب نبود.

این منطقه یا مرکز گمرکی سپس توسعه پیدا کرد و گسترش یافته راهروهای جدید ساخته شدند و ساختمانهای اداری کوچکی ساخته شدند و بدین ترتیب رؤسایی برای انبارها و شرکت های مشارکتی فراهم شد. در اواسط سالهای 1970، این مرکز احتیاجات کشور یوگسلاوی را بعنوان بزرگترین مشتری اروپا فراهم می نمود. مردم بیشتر و بیشتر از دیگر قسمت های شهر به این منطقة حومه نشنین شرقی آمدند و شروع به مشارکت شغلی در مناطق تجاری BTC)) نمودند. اما این منطقه و سرزمین یک منطقة ممنوعه و بسته بود و از مابقی شهر جدا شده بود و توسط ورودیا پاسپورت اجازة دخول داشت. حالا آن یک منطقة تجاری بود که توسط سر حدّهایی جدا گشته بود، خطّه یا منطقه ای که با نرده ها محصور گشته بود(شبیه یک فرودگاه و یا سربازخانة ارتش).

با جدایی اسلوتی از یوگسلاوی،‌و استقلال آن از شروع سالهای 1990 به بعد،‌ و خصوصی شدن اموال و دارایی های اجتماعی، مرکز تجاری کم کم هدف خود را از دست داد. آن کشور بزرگ به تاریخچه ای تبدیل گشته و شرکت های بزرگ محو گشتند،‌ انبارها بدون سود و تقریباً خالی بودند آن هم در منطقه ای که به سمت مدینّت و شهری شدن پیش می رفت. یا انبارها باید با آسانی تخریب و ویران می گشتند تا ساختارهای جدید، آپارتمان ها و عمارات تجاری و انستیتوهای عمومی توسعه می یافتند که می توانست ساریعاً این شهرک شرقی را مدنیّت بخشد؟ ویا اینکه آنها بدی (انبارها و مراکز گمرکی) به خریداران مختلف فروخته می شدند و آیندة این منطقه به دست شانس سپرده می شد؟!

بصورت جالبی، شرکت با کمپانی که مالک مرکز گمرک یا انبارها بود باقی ماند و بعنوان یک شرکت با مسوؤلیت محدود اصلاح گشت و BTC)) هم اکنون دویست هزار متر مربع انبار را مالک است و شامل زیر بناها و زمین هایی است که این منطقه را محصور نموده اند

سمت چپ: زیر تصویر- گروه معماری سادار وگو وشهرک BTC))، جابلژانا، اسلونی، سال 2003 تیم طراحی شامل(ساداروگو، بوستجان وگو، توماس کریستف، اندره، نابرگوی، و اٌزرین اسکُریک می‌باشند.)

قسمت تصویر روبرو وبالا: مرکز خرید (BTC) که زیر بناها، ساختارها و چشم اندازهای شب و روز مشخصی داشته و این نتیجة توسعة اقتصادی شهر کی می‌باشد که راستای شهر جابلژانا، مرکز تاریخی معروف، قرار گرفته است و از نظر مساحت و سایز با شهر جابلژانا برابر است.

در سال های 1950، بعنوان یک پایانة حمل ونقل، مرکBTC کاملاً از مابقی شهر جدا شد و توسط پاسپورت اجازة دخول داشت. بعد از جدایی را سلونی از یوگسلاوی در


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره شهرک یا آتی شهر(تغییرشکل یک مکان مدنی)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.