یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره گزارش کارآموزی کنجاله ـ خط تولید حلوا شکری 14 ص

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره گزارش کارآموزی کنجاله ـ خط تولید حلوا شکری 14 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

 

 

گــزارش کــارآمــوزی

واحد گرگان

کاردانی صنایع شیمیایی

مکان: مشهد ـ شهرک صنعتی حلوا شکری سیمرغ

موضوع: کنجاله ـ خط تولید حلوا شکری

استاد کارآموزی: آقای مهندس جلیلیان

تهیه کننده: علی نظری

ترم: 5 سال: 1385

کنجاله

خط تولید حلوا شامل 50درصد کنجد و 50درصد شکر می‌باشد. کنجد با نام علمی Sesam، اندی‌کام می‌باشد . از خانواده پدالیاسه می‌باشد. کنجد دارای 16جنس و 60 گونه گیاهی علفی می‌باشد. کلیات گیاه‌شناسی به صورت یک و یا چند ساله، ساقه آن از نیم متر متغیر و روی ساقه آن برگ‌های بیضی شکل متقابل هم‌اند. میوه این گیاه یک کپسول بلند و نوک تیز که داخل این کپسول پنجاه تا شصت دانه کنجد وجود دارد. ارقام آن یا کنجد زرد یا سیاه وجود دارد. عملکرد متوسط آن پانصد کیلو در هکتار می‌باشد. زمان برداشت آن اول پاییز می‌باشد.

مناطق کشت در ایران شامل جیرفت، خوزستان، گرگان، کلات، بجنورد و مغان می‌باشد. ویتامین‌های B, D, E, F و لیستین می‌باشد. مقدار روغن آن در حدود 50درصد مرکب از حدود 70درصد اسیدهای چرب اشباع نشده مانند لینولئیک اسید، اولئیک اسید و چوب اشباع شده مانند اسید بالمتیک و آراشیدیک اسید می‌باشد. روغن‌های اشباع نشده و مفید برای بدن است و در امریکای شمالی و کانادا به مقدار زیاد می‌باشد.

این روغن نه فقط کلسترول بدن را بالا نمی‌برد، بلکه آنرا کاهش می‌دهد. معمولاً دانه‌ها را می‌شویند تا رنگ روی آن از بین برود. سپس دانه‌ها را آسیاب کرده و پوست و آن را که سبک است، و روی آب می‌آید، می‌گیرند. سپس دانه‌ها را خشک کرده و در آب تمیز می‌کنند. این خمیر را تحت فشار قرار داده تا روغن آن جدا شود. این روغن را از نقاله باقیمانده تحت فشار و گرما روغنی بدست می‌آید که به نام روغن گرم است که البته ارزش غذایی روغن سرد را ندارد. روغن کنجد معجون ناشناخته می‌باشد که خوردن یک قاشق غذاخوری کنجد، موجب تامین 14درصد از نیاز کلسیم خانم‌ها شده و اگر آنها عادت به بلند کردن ناخن‌هایشان داشته باشند، با مصرف کنجد ناخن‌هایشان محکم‌تر شده و ترک و شکنندگی بر روی این عضو که جزئی از زیبایی انگشتان است، دیده نمی‌شود.

به علاوه مصرف 2 قاشق غذاخوری آن رساندن 5 میلی‌گرم روی را به بدن خصوصاً پوست، مو و ناخن‌ها را آسان می‌کند. شاید بدانید که کمبود روی چه اثراتی بر زیبایی دارد، آکنه را کمتر می‌کند و از نازک شدن موها جلوگیر می‌کند. مانع ریزش موها، خصوصاً در خانم‌ها می‌شود. در ضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی را ویتامین E، این اثرات صدچندان شده و می‌توان از خواص ضدچروک و سفیدکنندگی (ضد لک) این ویتامین استفاده کرد.

حتماً می‌دانید که کنجد چربی بسیار دارد، اما این چربی از نوع گیاهی و چندباندی است. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان‌ها پوست به عنوان یک جزء اصلی محسوب می‌شوند و در صورتی که کمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود، پوست کاملاً یکنواخت و نرم و لطیف به نظر می‌رسد. جالب است بدانید که وجود همین چربی‌هاست که اگر با یک منبع پروتئینی دریافت شود (کنجد به همراه چربی پروتئینی قابل توجهی دارد)، به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از خشکی بیش‌ از حد این عضو نیز جلوگیری می‌کند و موجب راحتی افرادی می‌شود که سالهاست از خشکی مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ کردن موهای خشکشان می‌هراسند، امروزه از روغن کنجد و خصوصاً کنجد سیاه در تهیه انواع فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی خصوصاً محصولاتی که برای رفع انواع خشکی‌ها تجویر می‌شوند، استفاده می‌شود.

معمولاً در ترکیب انواع کرم‌ها و ماسک‌ها و شامپوهای ترمیمی از این روغن استفاده شده تا خاصیت درمانی آنها چند برابر شود. در آخر شما را با ماسکی که با روغن کنجد تهیه می‌شود، برای تقویت موهای خشک و آسیب‌پذیر توصیه می‌شود آشنا می‌کنیم.

قبل از هرچیز باید بگوییم که شما می‌توانید از این ماسک بسته به موهایتان هفته‌ای 1 تا 2 بار بعد از شستشوی آنها در حمام استفاده کنید. مواردی که تهیه این ماسک استفاده می‌شوند، شامل 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد، زرده تخم‌مرغ یک عدد، شیر 2 قاشق مرباخوری، ‌آرد جوانه گندم 2 قاشق غذاخوری.

ابتدا مواد را کاملاً مخلوط کرده و بعد از شستشوی موها در حمام این ماسک را بر تمام موها خصوصاً پوست سر قرار داده و کاملاً با دو دست ماساژ دهید. هرقدر ماساژ بیشتر باشد، مواد آسان‌تر نفوذ می‌کنند. سپس با گذشت 10 دقیقه آنها را آب ولرم آبکشی می‌نماییم.

یکی از اثرات مفید کنجد به شرح زیر می‌باشد:

به سر بمالید، باعث رشد و سیاهی موی سر می‌شود؛

برای کیسه صفرا مفید است؛

اسهال خونی را برطرف می‌کند؛

برای رفع تنگی تنفس و سرفه خشک و زخم ریه مفید است.

بهترین کنجد برای حلو، کنجد افغانستان می‌باشد، زیرا دارای دانه‌های یک دست و روغن شفافی دارد و همچنین دارای بازدهی بیشتری می‌باشد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره گزارش کارآموزی کنجاله ـ خط تولید حلوا شکری 14 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.