یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره شرح بازدید

اختصاصی از یاری فایل مقاله درباره شرح بازدید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

 

گزارش اردوی علمی زمین شناسی

استاد راهنما :

جناب آقای دکتر لادریان

دانشجو :

مریم منصوریار

مهندسی عمران

آذر 82

بسمه تعالی

شرح بازدید :

سفر علمی خود را در ساعت 7:45 از مقابل درب دانشکده آغاز کردیم .

در ابتدا این سفر با دستگاهی به نام کمپاس آشنا شدیم . کمپاس وسیله ای است که بوسیلة آن امتداد و مقدار شیب یک لایه را می توان تعیین کرد . (شیب : زاویه ای است که هر خطی در صفحه با تصویر خودش در افق تشکیل می دهد که به زاویه ای که بین خط بزرگترین شیب در صفحه با تصویر خودش در افق تشکیل می شود شیب حقیقی می گویند .

امتداد : زاویه ای است که فصل مشترک یک لایه با یک صفحه ی فرضی افقی نسبت به شمال می سازد . طرفی از عقربه که سیم پیچیده شده است جنوب و طرف مقابل آن شمال را مشخص می کند . از تراز کردی برای تعیین امتداد و از تراز استوانه‌ای (لوبیایی) برای تعیین شیب استفاده می کنیم . برای تعیین مقدار شیب کمپاس را باز کرده لبه‌آنرا برسطح لایه بندی قرار داده توسط دکمه کنترلی که پشت کمپاس قرار داد تراز استوانه ای (لوبیایی) را تنظیم کرده و از روی نقطه سفیدی که در قسمت جلوی تراز لوبیایی وجود دارد و بر روی یکی از اعداد درجه بندی شده قرار دارد ، مقدار شیب را می خوانیم . برای تعیین امتداد ابتدا کمپاس را به صورت کاملاً افقی قرار داده تا تراز کروی تنظیم شود . سپس توسط دکمه ای که روی کمباس قرار داد آنرا قفل می کنیم و بعد امتداد را از روی عقربه نسبت به امتداد شمال جنوب می خوانیم .

در مسیر رفتن به خمین از مقابل کوههای منطقه گردو عبور کردیم که به صورت لایه لایه و متورق بودند که به آنها شیل شیستی گویند . در ساعت 8:15 در همان مسیر پیاده شدیم و نمونه ای شیل برداشتیم . اکثر شیل های موجود در این منطقه هوازده شده بودند . شیل ها ازگروه سنگ های دگرگون شده می‌باشند . شیل ها در صورتی که دگرگون شوند ابتدا تبدیل به شیست و سپس گنایس می شوند . شیل ها از ماسه سنگ های ناخالص و به طور کلی همه‌ی سنگهایی که دارای مقادیر زیادی کانی رسی هستند بدست می آید که این سنگ ها در اثر فشار زیاد دگرگون شده اند ک هر چه بیشتر دگرگون شوند دارای ورقه های نازک تر و براق تر می شوند . دومین مکانی که از آن بازدید کردیم معادن لایبید و گدار سرخ بود . در این منطقه معادنی از سنگ‌های آهک کریستالی وجود دارد که به آن سنگ چینی هم گفته می شود . همچنین سنگ های تزئینی نیز از این معادن


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره شرح بازدید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.