یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره کارآموزی مکانیک

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره کارآموزی مکانیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 67

 

آشنایی کلی با مکان کارآموزی:

مؤسسه ای که مدت 45 روز در آن فعالیت داشتم یکی از نمایندگی های مجاز شرکت خودرو سازی سایپا بود، که تقریباً همه نیازهای مراجعه کنندگان را پوشش می داد و شامل بخش های مختلف خدماتی بود.

بخش هایی شامل:

تعمیرات موتور و گیربکس پراید، تعمیرات سیستم جلو بندی و فنر بندی پراید، بخش مربوط به تنظیم موتور با دستگاه، بخش مربوط به سیستم های برقی وباطری سازی، تعمیرات موتور و گیربکس کاروان، تعمیرات موتورو گیربکس زانتیا، بخش مربوط به شارژ و تعمیرات کولر و چندین قسمت دیگر.

به پیشنهاد آقای…… مدیر مؤسسه سایپا یدک به علت فراوانی بسیار زیاد خودروی پراید و تعدادمراجعه کنندگان خیلی زیاد آن به نمایندگی به علت کیفیت نه چندان مطلوب آن و همچنین ارتباط بیشتر با رشته تحصیلی من، در قسمت مربوط به موتور و گیربکس پراید و قسمت های دیگر مکانیکی مربوط به پراید مشغول به فعالیت شدم.

موتور:

خودرو پراید دارای یک موتور چهار سیلندر خطی می باشد که این پیشرانه بر روی انواع پراید معمولی، هاچ بک، سفری، 141 و خودرو PK قرار دارد.

از ویژگی های فنی این پیشرانه می توان به توان و دور نسبتاً بالای آن اشاره کرد که با توجه به وزن بسیار کم اتومبیل های ذکر شده شتاب نسبتاً قابل قبولی به آنها می دهد.

مشخصات فنی موتور به شرح زیر می باشد:

- موتور: از نوع بنزینی، چهار زمانه و چهار سیلندر خطی.

- حجم موتور: 1323 سی سی یا Cm

- قطر پیستون (در کورس): 6/83*71 میلی متر

- لقی سوپاپ ها و اسبک ها: 3/0 میلی متر در حالت گرم بودن موتور

- دور آرام (در حالت گرم بودن موتور): 750 دور در دقیقه (RPM)

- دور آرام در حالت روشن بودن کولر: 501250 دور در دقیقه (RPM)

- تایمینگ (زمان بندی) دلکو، در صورت قطع لوله خلاء: 1 الی 3 درجه قبل از نقطه مرگ بالا

- ترتیب احتراق: 2-4-3-1

- حداکثر توان موتور: 65 اسب بخار در دور 5500 (RPM)

- حداکثر گشتاور موتور: 5/13 کیلوگرم متر در دور 3000 (RPM)

- ظرفیت روغن موتور: 4/3 لیتر

شرح کلی موتور:

موتور پراید دارای یک بلوک سیلندر چدنی می باشد که یک سر سیلندر از جنس آلومینیوم بر روی آن سوار شده است. تعداد 5 یاتاقان برای گردش میل لنگ در نظر گرفته شده است. مکانیزم حرکت سوپاپ ها توسط یک میل سوپاپ تأمین می شود که بر روی سر سیلندر قرار دارد و حرکت چرخشی خود را توسط تسمه دندانه دار (تسمه تایمینگ) از چرخش میل لنگ می گیرد. علت استفاده از تسمه تایمینگ در این مکانیزم کاهش دادن مقدار سر و صدای موتور است. حرکت نوسانی بادامک ها میل سوپاپ مستقیماً به اسبک ها وارد می شود و سوپاپ ها را باز و بسته می کند. بالا بودن نسبی دور موتور از عواملی است که موجب افزایش توان خروجی آن شده است ولی در مقایسه با اتومبیل های مدرن امروزی که توسط شرکت های بزرگ ساخته می شوند وبرای هر سیلندر 2 سوپاپ برای ورود سوخت و 2 سوپاپ برای خروج دود در نظر می گیرند، موتور پراید تنها یک سوپاپ ورود و یک سوپاپ خروجی دارد که موجب کاهش


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره کارآموزی مکانیک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.