یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره آیت اله نجفی اصفهانی

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره آیت اله نجفی اصفهانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره آیت اله نجفی اصفهانی


 تحقیق درباره آیت اله نجفی اصفهانی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

 

قیام آیت الله حاج آقا نور الله نجفی اصفهانی *

کتابی که پیش رو دارید گزارش سید اسدالله رسا صاحب امتیاز و مدیر جریده قانون و یکی از روزنامه نگاران مبارز و آزادیخواه دوره پهلوی، درباره قیام با شکوه آیت الله شهید حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی برضد استبداد و ستمگریهای رضا شاه و حکومت وی است که آن را از 21 شهریور سال 1324 ش به صورت سلسله مقالات در روزنامه عرفان اصفهان آغاز کرد و طی 30 شماره آن نشریه به تشریح این قیام پرداخت. آنچه که در این روزنامه به چاپ رسیده همه آن مباحث و اسنادی نبود که در اختیار مرحوم رسا قرار داشت.

در نهایت، اسناد مرحوم رسا درباره قیام قم و خاطرات وی از دوره پهلوی به توسط خواهر مرحوم رسا به نام معصومه رسا که تنها بازمانده این خانواده بود از طریق یکی از پژوهشگران تاریخ معاصر جهت تنظیم و نشر آن در اختیار نگارنده قرار گرفت.

این مجموعه در سه بخش تنظیم شده است : بخش اول ، مقدمه ای بر قیام حاج آقا نورالله است که برای آشنایی هر چه بیشتر خوانندگان با افکار و اندیشه های این شخصیت آزادیخواه مفید می باشد.

بخش دوم ، تاریخ قیام حاج آقا نورالله است که به توسط مرحوم سید اسد الله رسا در روزنامه عرفان اصفهان از 21 شهریور سال 1324 ش درسی شماره منتشر شد . منتهی در آن نوشته ها تصویر اصلی اسنادی که رسا در متن مقالات از آنها استفاده نموده است ، چاپ نشده بود . در این مجموعه ، برای اولین بار ، تصویر این اسناد به چاپ می رسد .

سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی

 

 

آیت الله مرعشی نجفی در کنار روح‌الله خمینی و فرزندش سید مصطفی خمینی

سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی از فقها و مراجع عالی تقلید شیعه بود. وی کتابخانه‌ای را از خود در قم به جا گذاشته‌است.

زندگی

 

تصاویری از آیت الله مرعشی در ورودی کتابخانه

او در سال ۱۳۱۵ (هجری قمری) در نجف به دنیا آمد. پدرش آیت الله سید شمس الدین محمود مرعشی از بزرگان فقهای دوران خود بود. سید شهاب الدین پس از فراگیری مقدمات علوم اسلامی، در نجف، در درس خارج فقه و اصول آیت الله آقا ضیاء عراقی، آیت الله شیخ احمد کاشف الغطا حاضر شد و از محضر آنان بهره‌های فراوان برد.

او در ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد نایل آمد. آیت الله مرعشی نجفی در نجف، کاظمین، کربلا، سامرا، قم و تهران به تحصیل کرد و از محضر استادانی چون حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی استفاده برد. ایشان از برخی از مراجع عظام تقلید اجازه اجتهاد دریافت کردند که برخی از آنها عبارت‌اند از: آیت الله العظمی آقا ضیاء عراقی، آیت العظمی سید ابوالحسن اصفهانی و آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حایری یزدی.

شاگردان

در طول بیش از هفتاد سال تدریس در حوزه علمیه قم، شاگردان زیادی تربیت کرد که از آن جمله‌اند: سید محمود طالقانی، شهید مطهری، محمد مفتح، سید مهدی غضنفری خوانساری، سید محمدهادی غضنفری خوانساری، محمدرضا مهدوی کنی، محمد صدوقی.

 

کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی در قم


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره آیت اله نجفی اصفهانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.