یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت کاربرد تئوری مدیریت در مدیریت منابع انسانی- 12 اسلاید

اختصاصی از یاری فایل دانلود پاورپوینت کاربرد تئوری مدیریت در مدیریت منابع انسانی- 12 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت کاربرد تئوری مدیریت در مدیریت منابع انسانی- 12 اسلاید


دانلود پاورپوینت کاربرد تئوری مدیریت در مدیریت منابع انسانی- 12 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

مدیریت منابع انسانی راشناسایی انتخاب استخدام تربیت و پرورش  نیروی انسانی به منظور نیل به اهداف سازمان تعریف کرده اند.منظور از منابع انسانی یک سازمان تمام افرادی است که در سطوح مختلف سازمان مشغول بکارند و منظور از سازمان تشکیلات بزرگ یا کوچکی است که به قصد و نیتی خاص وبرای نیل به اهدافی مشخص به وجود آمده است.سازمان ممکن است شرکت صنعتی و تولیدی یا شرکت تجاری خصوصی –وزارتخانه دولتی –باشگاه ورزشی وتفریحی –دانشگاه ویا واحدی از ارتش باشد.در تقسیم بندی سازمان مدیریت منابع انسانی در ردیف مدیریت تولید و مدیریت مالی وغیره قرار گرفته و انجام امور مربوطه به آن به عهده حوزه ای معین واگذار گردیده است. این حوزه ممکن است مستقیما“تحت نظر ریاست سازمان باشد یا اینکه با واسطه هایی تحت نظر وی قرار گیرد ودارای وظایفی کاملا“ تخصصی است که نقش مهمی در موفقیت نهایی سازمان دارد.اما از آنجا که سازمان به دست انسان طراحی و اداره می شود و انسانهای شاغل در کل سازمان موضوع اصلی مدیریت منابع انسانی هستند مسائل نیروی انسانی نمی تواند فقط به یک حوزه تخصصی محدود شود .در نتیجه تصمیمات و عملکرد مسئولان امور پرسنلی در کلیه سطوح سازمانی و به تبع آن در عملکرد کلی سازمان تاثیر می گذارد.

 

فلسفه نوین مدیریت منابع انسانی  ساختارو سازماندهی آن به شکل امروزی همگی نتیجه تعامل میان مجموعه حوادث و تحولاتی است که با وقوع انقلاب صنعتی در انگلستان (حدود سال 1760 )آغاز شده است  و تا به امروز ادامه دارد .البته پیدایش و رشد  تدریجی مدیریت منابع انسانی به پیشتر از آن و به دوران باستان باز می گردد وشواهدی از تشکیل اصناف  وبروز اعتصابات کارگری منظم و سازمان یافته در روم و مصر مشاهده شده است .تحقیقات نشان می دهد که پیشه وران وصنعتگران  رومی در قرن هفتم قبل میلاد اتحادیه ها و سندیکاهایی به وجود آورده بودند که اعضای آن رااصناف  مختلفی مانند صنف مطرب (نوازنده)طلا کار-مسگر –سفالگر-رنگرز-کفاش-ومهتر تشکیل می دادند .همچنین تحقیق دیگری نشان می دهند . در1100سال قبل از میلاد بردگانی که در یکی از معابدمصر به کار واداشته شده بودند  دست به اعتصاب زدند.

 

تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی

 

 نظریه علمی


هدف مدیریت منابع انسانی عبارت است از کمک به سازمان در دست یابی به اهداف راهبردی از طریق جذب و نگهداری کارکنان و هم چنین اداره کار آمد آنان. بهترین کلمه در اینجا شاید "کلمه انطباق" باشد، یعنی این که رویکرد مدیریت منابع انسانی در پی اطمینان از انطباق مدیریت کارکنان سازمان با مدیریت راهبردی کلی شرکت است.
فرض پایه ای نظریه علمی مدیریت منابع انسانی این است که انسان ها ماشین نیستند، بنابراین نیاز داریم تعریفی میان رشته ای از آنان در محیط کار داشته باشیم. رشته هایی چون روان شناسی، مهندسی روابط صنعتی، جامعه شناسی، روان شناسی صنعتی و سازمانی، و نظریه های موشکافانه: پست مدرنیسم، پست ساختار گرایی، نقش عمده ای ایفا می کنند. دانشکده ها و دانشگاه های زیادی مدارج کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مدیریت منابع انسانی ارائه می کنند.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت کاربرد تئوری مدیریت در مدیریت منابع انسانی- 12 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.