یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد کودهای شیمیایی

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درمورد کودهای شیمیایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش ) 


قسمتی از محتوی متن ...

 

تعداد صفحات : 23 صفحه

کود شیمیائی. از جمله کودهای شیمیائی قابل استفاده در مسیر خاکی می‌توان کودهای فسفاته و سولفات آمونیوم و سولفات پتاسیم و سولفات نیزیم و برخی عناصر کم مصرف را نام برد هرچند که برای مصرف این کودها بهتر است براساس آنالیز خاک و مقایسه نتیجه آن با شاخص موردیناز کودی انجام شود با این حال توصیه کودی زیر در صورت عدم امکان دسترسی به آزمایش خاک و در شرایط pH بالای 7 می‌باشد.
عناصر تشکیل دهنده برگ های خیرا به ترتیب اولویت ازت، پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم بیش از عناصر دیگر وجود دارد که طبعاً‌ بیشتر موردنیاز می‌باشد و در بخش عناصر کم مصرف آهن، منگنز و روی به ترتیب بیشتر از عناصر دیگر کم مصرف موردنیاز می‌باشد.
لذا با توجه به بررسی های نیاز کودی خیار در صورتی که دسترسی به آزمایش خاک نباشد مصرف ترکیب عناصر کودی ذیل برای هزار مترمربع همزمان با پخش کود حیوانی و یا کمپوست توصیه می‌گردد.
سولفات آمونیوم 50 کیلوگرم و یا اوره 25 کیلوگرم سولفات پتاسیم 50 کیلوگرم فسفات امونیوم 20-10 کیلوگرم گوگرد 100-50 کیلوگرم به اضافه دو تا سه بسته مایع تلقیح تیوباسیلوس سولفات روی 5 کیلوگرم سولفات مس 2 کیلوگرم سولفات منگنز 5 کیلوگرم در صورتی که برای مصرف کنده امکان داشته باشد این کودها را با کود حیوانی و یا کمپوست کاملاً‌ مخلوط نموده و آن گاه در سطح زمین پخش و با خاک مخلوط نماید و ینز عملیات ضدعفونی خاک با اشعه خورشیدی را مطابق با دستورالعمل پس از پخش کود انجام دهد، پیش‌بینی می گردد بهترین نتیجه را برای رشد بوته ا و جلوگیری از رشد علف هرز و قارچ های خاککستری بدست آورد.
کود دامی در صورتیکه خاک سنگین و رسی است با اختلاط کود آلی و بکارگیری ماسه بادی به اصلاح خاک بپردازید.
بازاء هزار مترمربع گلخانه از 5 تا 10 تن کود دامی استفاده کنید.
میزان بیشتری توصیه نمی‌شود چراکه باعث افزایش EC و شوری خاک خواهد شد.
کود دامی بایستی کاملاً پوسیده و فاقد هرگونه عامل بیماریزا و بزور علفهای هرز باشد.
کود دامی را از گاوداریهای صنعتی که از علوفه بسته نیز می شده جهت تغذیه دام استفاده می‌کنند تهیه نمایید.
بهتر است از کود مرغی (خصوصاً نوع تازه) استفاده نشود چراکه با تصعید گازهای مضره رشد گیاه دچار اختلال خواهد شد.
طرز صحیح عمل آوردن کود حیوانی به این شکل است که کود تازه را همراه با 60 تا 70 درصد حجم خود از کلش جو و گندم یا برنج مخلوط نموده بازاء هر تن کلش مصرفی 100 کیلوگرم اوره به آن اضافه و در چاله ای یا روی زمین کپه نموده و در صورت کمبود رطوبت به آن آب اضافه شود و روی آن را با پلاستیک سیاه پوشانده تا عمل تخمیر صورت پذیرد. دمای توده فوق به 80 درجه می‌رسد و تمام عوامل بیماریزا و بذر علفهای هرز از بین می رود این توده پس از 3 ماه قابل استفاده می شود.
جدول زیر نشان دهنده درصد میزان عناصر در انواع کود حیوانی می‌باشد: نوع کود درصد رطوبت N P2O5 K2O گاوی 86 5 6 5/4 مرغی 73 10 10 5/4 اسبی 80 6 2 6 گوسفندی 70 9 7 5/9 انتخاب رقم (بذر) با توجه به اینکه روی ارقام بذور وارداتی خیار هیبرید به کشور هیچگونه بررسی انجام نمی یگرد رعایت احتیاط انتخاب رقم برای افرادی که اولین بار قصد کاشت خیار را دارند الزامی است لذا برای جلویگری از هرگ

متن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید

بعد از پرداخت ، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد کودهای شیمیایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.