یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله اطلاعات علمی و فن‎آوری زلزله

اختصاصی از یاری فایل مقاله اطلاعات علمی و فن‎آوری زلزله دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله اطلاعات علمی و فن‎آوری زلزله


مقاله اطلاعات علمی و فن‎آوری زلزله

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:11

مقدمه:

در موقعیت کنونی با توجه به تحول فن‎آوری جدید و سرعت گرفتن "خط مشی (فضای) باز و اصلاحات" و نیز ساختار اقتصادی قوی در چین, ضرورت رفع نیازهای موجود در توسعه مطالعات زلزله, و پیشگیری و کاهش خطرات زلزله اجتناب‎ناپذیر است, و همه این‎ها امروزه در گرو کار اطلاع‎رسانی علمی و فن‎آوردی زلزله با یک مفهوم نوین است.

برای تبدیل خدمات سنتی اطلاع‎رسانی علمی و فن‎آوردی به خدمات پیشرفته‎ای که با پیشرفت جامعة اطلاعاتی همخوان باشد, قوانین, محتوا و فرمت این خدمات نیز باید تغییر کند و دستخوش اصلاح اساسی گردد, به نحوی که پاسخگوی نیازهای توسعه‎ای لرزه‎ شناختی, مصونیت از زلزله و کاهش خطرات آن باشد.مشهور است که, تولید, جمع‎آوری , پردازش , ذخیره و انتشار محصولات اطلاعاتی, همچون هر محصول مادی, مدرنیزه شده و در این محصولات مقیاس وسیعی در تمامی کشورهای صنعتی تولید گردیده است.

در زمان ما, جامعه بین‎المللی به توسعه صنعت اطلاعات توجه بسیاری می‎کند و تمامی اقدامات حکایت از این دارد که اطلاعات به توسعه جامعه, اقتصاد, علم و فن‎آوری منجر می‎گردد. از زمان اتخاذ "خط مشی آزادی و اصلاحات" در چین, و به منظور همخوانی با کاربرد "نوسازی‎های چهارگانه", فراخوانی با گسترة ملی برای سرعت بخشیدن به صنعت سوم اعلام شده است که منابع اطلاعاتی در حال توسعه در بستر آن مطرح می‎گردد و بنابراین در تمامی بخش‎های کشور, به کار اطلاع‎رسانی اولویت داده می‎شود.

لرزه شناسی در چین:

در دهة 1990, مسئله لرزه‎شناسی در چین وارد مرحلة مهمی گردید. دولت از تمامی سازمان‎های لرزه‎شناسی خواست که با ردیابی بموقع محل‎های زلزله‎خیز و پیش‎بینی زلزله‎های مخرب, خطرات زلزله را به حداقل برسانند. بعلاوه, بر گسترش استفادة از پیشرفت‎های علمی و فن‎آوردی لرزه‎شناختی در راستای سازندگی اقتصاد ملی و توسعه اجتماعی تأکید می‎گردد.

پس در چنین شرایطی, کار اصلی اطلاع‎رسانی علمی و فن‎آوردی لرزه‎شناسی, فراهم نمودن خدمات اطلاع‎رسانی برای توسعة کار لرزه‎شناسی در چین امروز می‎باشد.

علم اطلاع‎رسانی, رشته کاملاً جدیدی می‎باشد و در تعریف "اطلاعات", تفاوت عقاید بسیار است. این مقاله, قصد ندارد که به تحقیق دربارة تعریف اطلاعات بپردازد؛ اما نویسنده بر ویژگی‎های اطلاعات که دانش مشخص, ارتباطات, و کارآیی می‎باشد, تأکید می‎کند.

در این مقاله, بیش‎تر دربارة اطلاعات علمی و فن‎آوردی لرزه‎شناسی – یعنی یک نظام دانش, با محتوای مطالعات زلزله و منابع مرتبط با آن, به طور منظم و دارای یک فرمت نظام‎مند – بحث می‎شود.

جلوه‎ های فیزیکی این نظام دانش عبارت‎اند از مستندات   لرزه‎ شناختی علمی و فن‎آوردی ردة اول, ردة دوم و ردة سوم (که بیش‎تر مردم ردة اول را به مدرک, ردة دوم را به ابزار بازیابی و ردة سوم را به تحقیق اطلاعاتی مربوط می‎دانند).

اطلاعات علمی و فن‎آوردی لرزه‎شناسی ردة اول, دوم و سوم در چین نقش بسیار مهمی در کاهش خطرات زلزله و مصونیت جامع در سوانح زلزله ایفا می‎کند. با توجه به این که قبلاً در مقاله‎ای جداگانه به تفصیل به موارد فوق پرداخته شده, در اینجا از شرح بیش‎تر آن‎ها صرف‎نظر می‎گردد.  


دانلود با لینک مستقیم


مقاله اطلاعات علمی و فن‎آوری زلزله
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.