یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

چاپ افست

اختصاصی از یاری فایل چاپ افست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

چاپ افست

چاپ افست توسط دستگاهای اتوماتیکی انجام می شود . این دستگاهها بزرگ بوده وعمدتا قیمتهای بسیار بالای دارند .هر چند هر روزه دستگاهای مدرن تر با کیفیت چاپ بهتری به بازار عرضه می شود .توسط این دستگاها میتوان کار را با هر تعداد رنگ چاپ کرد . امروزه ماشین های چاپ 9رنگ  نیز در بازار وجود دارد.که کارهای هنری را با کیفیت بسیار بالای چاپ می کند .

شکل زیر ماشین چاپ 9 رنگ را نمایش می دهد:

 

در ایران اکثر چاپخانه ها از ماشین چاپ 4 رنگ استفاده می کنند.

 

شکل زیر دستگاه چاپ 3 رنگ می باشد .

 

شکل زیر دستگاه چاپ تک رنگ می باشد:

 

برای چاپ افست باید مراحل زیر را انجام بدهید :

1)طراحی طرح مورد نظر (در این جا فرض را بر این می گیریم که کار چهار رنگ می خواهد چاپ شود)وقتی می گوییم چاپ چهار رنگ منظور این نیست که فقط در طرح چهار رنگ وجود دارد .بلکه رنگهای موجود در طرح ترکیبی از همان چهار رنگ اصلی ( Cyan , Magenta , Yellow , blacK )  هستند . پس می توانید تعداد رنگهای ترکیبی زیادی در طرح داشته باشید مثل صورتی، بنفش ، قهوه ای ،و... بعد از انتخاب گزینه CMYK برای فایل ایجاد شده  میتوان از پالت Channels تعداد کانالهای رنگ را مشاهده کرد .

همین جا یه نکته ای رو که خودم تجربه کردم بهتون بگم انتخاب رنگ درچاپ خوب طرح خیلی مهمه  سعی کنید از رنگهای کدر برای زمینه کاری که توش ریزه کاری دارید مثل متن  استفاده نکنید . اگر مجبور به انتخاب یه همچین رنگی بودید از فونتهای خواناتر استفاده کنید . یه نکته دیگه اینکه از اطراف کادر  همیشه چند میلی متر به داخل فاصله بزارید تا موقع برش قسمتی از متن یا طرح حذف نشه .

2) خوب حالا فرض می کنیم طرح آماده شده فایل JPG یا TIF  اونو می سازیم . البته  طرح رو نیز با فرمت اختصاصی  نرم افزار ذخیره کنید .

3)برای چاپ کار طراحی شده باید فرم چاپی ایجاد  کنیم .یعنی یک طرح به تنهای چاپ نمیشه بلکه همراه طرحهای دیگه در یک فرم چیده شده و برای چاپ آماده می شه .در اینجا نوع کار هم خیلی مهمه برای چاپ یه ست اداری سربرگ، فاکتور ،کاغذ یاداشت ،پاکت نامه و...در یک فرم چیده میشوند چرا که باید بر روی کاغذ چاپ شوند .اما فرم مربوط به کارت ویزیت ، بروشور ،فولدرو... بر روی کاغذ مقوا گلاسه چاپ میشوند .وبرای جعبه کالاها عمدتا از مقوای پشت طوسی استفاده می شود که ضخامت بیشتری دارد .  


دانلود با لینک مستقیم


چاپ افست
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.