یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد هندبال 19 ص

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درمورد هندبال 19 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 21

 

هندبال

 

تاریخچه هندبال :

در مورد این رشته ورزشی تاریخ دقیقی را نمی توان مشخص نمود . ولی بدون تردید شکل گیری و پیدایش آن را می توان به قبل از میلاد مسیح نسبت داد . هومر تاریخ نویس مشهور یونان در کتاب معروف خود به نام اودیسه از این ورزش به نام اورانیا نام برده است . این بازی که روی یکی از دیوارهای آتن قدیم در سال 600 قبل از میلاد حجاری شده بود ، درسال 1962 کشف گردید . این ورزش در سال 1890 میلادی با تغییراتی که در آن توسط کنراد کوخ ، معلم ورزش آلمانی داده شد ، به صورت یک ورزش جدیدتر به نام رافابل اشپیل معرفی شد . پس از جنگ جهانی اول ، ورزش هندبال توسط آقای هرمان رئیس فدراسیون هندبال آلمان مورد توجه قرار گرفت و خدمات زیادی به ورزش هندبال ارئه نمود . در سال 1920 مقررات هندبال توسط یک نفر آلمانی به نام دکتر کارل شلنز استاد دانش سرای عالی تربیت بدنی و ورزش برلین تدوین گردید ، که او را پدر هندبال نیز نامیده اند . ابتدا این ورزش با یازده بازیکن و معمولا" روی زمین فوتبال انجام می شد ، بعدها رفته رفته شکل این ورزش تغییر کرد ودر خیلی از کشورهای سردسیر اروپایی ( سوئد ، سوئیس ، بلژیک ) به داخل سالن کشیده شد وتعداد بازیکنان آن از یازده به هفت نفر کاهش یافت . بین سالهای 1904 و 1920 با استفاده از بعضی قوانین فوتبال در قاره اروپا توسعه بیشتری یافت .قبل از تشکیل فدراسیون ، هندبال در آلمان جزء فدراسیونهای ژیمناستیک و دو و میدانی محسوب می شد . در سال 1926 کمیسیونی برای متحدالشکل نمودن این ورزش برگزار گردید و بالاخره در ماه اوت سال 1928 در آمستردام ، فدراسیون بین المللی مستقل هندبال با یازده کشور عضو ، به وجود آمد . در سال 1931 کمیته بین المللی المپیک اجازه داد که هندبال جزء بازیهای المپیک در آید .

در ایران نیز تا قبل از سال 1344 هندبال یازده نفره به طور پراکنده به وسیله مربیان ورزش در مراکز نظامی و دیگر مراکز ورزشی به طور محدود اجرا می شد . در ایران هندبال یازده نفره موفقیت چندانی بدست نیاورد و در سال 1347 پیشنهاد اینکه ورزش هندبال به عنوان یکی از رشته های ورزشی آموزشگاهها شناخته شود ، توسط مسئولین وقت پذیرفته شد و فدراسیون هندبال آموزشگاههای کشور تشکیل گردید . فدراسیون هندبال هم اکنون به عنوان یکی از فدراسیون های ورزشی فعال ، مسئولیت هدایت و برنامه ریزی فعالیتهای ورزش هندبال در جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد .

فواید اختصاصی هندبال :

1- اجزای آمادگیهای جسمانی مثل : سرعت ، قدرت ، استقامت ، چابکی و انعطاف پذیری در این رشته ورزشی

در حد مطلوب پرورش می یابند .

2- دررشته هندبال آمادگیهای روانی و خلاقیت افزایش یافته و قوه ادراک و تصمیم گیری را در فرد در یک سطح

بسیار بالا افزایش می دهد .

3- بازی با توپ و استفاده از تکنیکهای پیشرفته دراین رشته باعث می شود که در اغلب اوقات بازیکنان ، لذت

موفقیت را در اجرای این مهارت احساس می کنند .

4- سرعتی که لازمه موقیت در بازی هندبال است سبب ازدیاد سرعت عمل وعکس العمل در بازیکن می شود .

5- ورزش هندبال سبب تقویت عوامل روانی مطلوب مانند : اعتماد به نفس ، تمرکز ، توجه و خود شکوفایی می شود .

6- باعث کسب نشاط وشادابی در فرد می شود .

قوانین کلی هندبال :

1- بازی هندبال توسط دو تیم و در یک تیم رسمی ، هندبال با 12 نفر بازیکن انجام می شود .

2- زمین هندبال دارای 40 متر طول و 20 متر عرض می باشد و در هر نیمه از زمین یک دروازه وجود دارد .

3- وقت بازی برای بازیکنان زن و مرد 16 سال به بالا عبارت است از دو نیمه 30 دقیقه ای با 10 دقیقه استراحت بین آن .

4- هدف از انجام این بازی عبور دادن توپ از خط دروازه با استفاده از شوت که با رعایت قوانین مربوط توسط دستها انجام می شود ، می باشد .

5- توپ را می توان با پاسهای مختلف ( بالای سر ، سینه و ...) ، دریبل ، سه گام و ....... با رعایت قوانین در زمین حرکت داد تا منجر به زدن گل شود ، هر گل در این بازی یک امتیاز محسوب می شود .

برترین های هندبال در جهان :

تاریخچهُ هندبال در جهان

هومر تاریخ نویس مشهور یونان در کتاب معروف خود اودیسه 3 از ورزش هندبال با نام (اورانیا) یاد کرده است . این بازی که در سال 600 قبل از میلاد روی یکی از دیوارهای آتن قدیم حجاری شده بود , در سال 1926 کشف شد .

در قرنهای شانزدهم و هفدهم میلادی خانمهای درباری و شوالیه ها به این بازی که تغییر مختصری یافته بود میپرداختند و شاعران وقت , آن را اولین بازی تابستانی نام نهاده بودند .

کنراد کخ که یک معلم ورزش آلمانی بود - در سال 1890 هندبال را به صورت جدید تری با نام ( رافابل


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد هندبال 19 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.