یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی در مورد صنعت مبلمان در روسیه 7 ص

اختصاصی از یاری فایل تحقیق و بررسی در مورد صنعت مبلمان در روسیه 7 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

Russia Furniture

صنعت مبلمان در روسیه

صادرات و واردات مبلمان اداری روسیه، متاثر از کشور و منطقه جغرافیایی می باشد. چوب از قدیمی ترین مصالح استفاده شده ی بشر برای مبلمان می باشد.

طی قرن ها به تدریج مصالح جدیدی مانند: فلز، پلاستیک، ام دی اف و غیره، جایگزین چوب شدند. اما امروزه از آنجائیکه دنیا با مواد متغیر شیمیایی و مضر مواجه است، انسان باید در جستجوی مصالح بی خطر، برای محیط زیست باشد، بنابراین بشر دوباره به چوب روی آورد.

سهم بازار چوب در مبلمان، هر ساله رو به افزایش است، اما اگر ما نگاه دقیقی به بازار مبلمان روسیه داشته باشیم، پی خواهیم برد که این پروسه، به طرز شدیدی در کشور روسیه، رو به پایین است.

یکی از بزرگترین تولید کنان در صنعت مبلمان روسیه است.

“IKEA” چهار سال پیش ، اولین فروشگاهش را در روسیه افتتاح کرد. هنوز سهم فروش برای صنعت چوب مبلمان روسیه خیلی کمتر از اروپا است، و این به آن علت است که تقاضای زیادی برای محصولات چوب مبلمانی به طور ویژه برای روسیه می باشد.

هدف اصلی در این بحث، این است که طراحی یک کارخانه که قادر به تولید مبلمان از چوب باشد در محدوده این شرکت، در روسیه مناسب است.

انتخاب ساخت و ظاهر کلی براساس تحقیق بازار روسیه می باشد. تمامی نیازهای زیست محیطی و فنی، بر اساس مشخصات درونی این شرکت می باشد. تولید مبلمان طراحی شده از نقطه نظرات اقتصادی و فنی باید چک شود.

بیشتر طرح های مبلمان در روسیه، متاثر از نقوش گل و گیاه و برگ است. و همچنین طرح هایی که در داخل مبلمان به عنوان تزئین به کار می رود ( منبت کاری) ، دسته های مبل ها، پشتی صندلی ها، پایه ها و حتی پارچه های به کار رفته در عناصر و جزئیات مبلمان.

طرح هایی با پیچیدگی های زیاد و پر نقش و نگار و استفاده از رنگ های شاد و گرم و استفاده از نقوش هندسی بر روی سطح میز ها. به طور کلی طرح ها و سمبل های موجود در مبلمان روسیه، بسیار پر تجمل و پر نقش و نگار هستند و بیشتر از نقوش گیاهان و گل و بوته الهام گرفته است. استفاده از پارچه های با همان نقوش و همچنین استفاده از تنالیته های رنگی گرم و شادهم در معماری و دکوراسیون داخلی و هم در مبلمان داخلی منازل و موزه ها و کاخ های روسیه.

راش Brish

نام علمی این چوب Faguskhl نام فارسی و بومی راش و مرس و نام انگلیسی آن Beech است.از خواص ظاهری چوب راش درون نامشخص و به رنگ کرم مایل به قرمز است.

دوایر سالیانه فشرده و در نتیجه در مقاطع طولی دارای خطوط کم و بیش مشخص ناشی از آن است. از بارزترین خوصوصیات شاید بتوان به پره های چوبی در مقاطع طولی اشاره کرده که در مقاطع شعاعی به پرمگسو در مقاطع مماسی به دوک معروفند و این پره ها به صورت لکه های قرمز دیده می شوند چه بسا گاهیاین پرمگس های زیبا عیب محسوب می شوند چرا که به عقیده نجاران این بخشهای چوب پس از رنگ کاری سیاه می شوند.گونه راش چوبی نیمه سنگین و دارای بافتی همگن است و تقریبا" مقاوم در برابر حشرات و قارچهاست .گرد بینه های درجه1 و 2راش در ایران بیشتر به مصرف کارخانجات روکش و تخته لایه می رسدو گرده بینه های درجه 3 پس از تبدیل به الوار به بازار تهران (پل چوبی) روانه می شوند.بنا به اطاعات بازار میزان تفاوت قیمت آن در6 ماه نخست در بازار تهران بوده است.به دلیل بافت همگن و درجه سختی مناسب این چوب بیشترین تقاضا را برای خرید به منظور تهیه مبل در بازار دارد.همچنین به دلیل قابلیت آغشتگی با انواع محلولهای حفاظتی بیشترین گونه مصرفی در کارخانه های اشباع است.البته اخیرا" گونه های خارجی راش از طریق آذربایجان وارد ایران شده است که بنا به اعدای مبل سازان و فروشندگان چوب کیفیت چوب راش ایرانی را ندارد ولی به دلیل ابعاد و رطوبت مناسب تخته ها میزان ضایعات کمتری،در امر فرآیند تولید دارد.

توسکا:Alnus

دو گونه توسکای قشلاقی و ییلاقی به نام های علمی Alnus subcordate و glutionose alnus در ایران وجود دارد.نام های محلی توسکا،تسکا و توسه است.چوب درون نامشخص ،رنگ کرم مایل به قرمز،دوایر سالیانه پهن با حدودنسبتا"مشخص و موجدار در مقطع عرضی و پره چوبی آجری شکل قرمز در مقطع شعاعی و دوک های ظریف(پره ها)در مقطع مماسی از خصوصیات ظاهری چوب است.چوبی نیمه سنگین تا سبک است که به دلیل پراخت و رنگ پذیری شکاف خوری و ابزار خوری خوب در صنعت مبلمان مصرف دارد ولی کم دوام بوده که البته در آب دوام قابل توجهی دارد.بیشترین میزان فروش را در بازار چوب فروشان پس از راش را داراست که البته در حال حاضر مهمترین مورد مصرف آن طبق امار موجود در کارخانه جات تخته لایه سازی آن در برابر آب در ساختن بناهای آبی نیز مصرف می شود قیمت چوب توسکا به صورت الواری در سال بوده است.

افرا: maple

این خانواده دارای گونه های مختلفی در ایران است از جمله می توان افرا پلت،افرا شیردار وکیکم را نام برد .بزرگترین و فراوانترین افرای ایران اپلت با نام علمی insigne bossoو نام انگلیسی maple hsاست.این گونه چوب درون نامشخص،چوب سفید مایل به کرم با درخشندگی کم و بیش صدفی دارد.دوایر سالیانه به دلیل فشردگیچوب تابستان در مقطع عرضی کاملا"مشخص و مقطع مماسی نقوش مواج و در مقطع عرضی نقوش رگه ای مانند ایجاد کرده است که پره های چوبی ظریف و قهوه ای رنگ و براق در دو مقطع مختلف طولی به صورت طولی به صورت لکه ها و دوک ها نمایان است.چوبی نیمه سنگین با پرداخت آسان و هم کشیدگی کم باعث شده تا در صنعت مبلمان و روکش گیری جایگاه ویژه ای داشته باشد.

چوب روسی:

واژه چوب روسی در بازار چوب ایران به هر نوع چوب سفید رنگ وارداتی از روسیه تلقی می شود و کاربرد آن هم چنان تفاوتی نمی کند در حالیکه این چوبه سفید خودشامل گونه های کاملا" متفاوت چون نراد،نوئل و انواع کاجها می شوند.همچنانکه گفته شد یکی از گونه های چوبی که به چوب روسی معروف استabiesیا نراد است که نام رایج آن در دنیا firو aspen است.این چوب فاقد درون چوب مشخص و به رنگ سفید مایل به قرمز،فاقد مجاری سمغی ،راست تار ،سبک ،واکشیدگی وهم کشیدگی کم ،قابلیت ترک خوردن کم هنگام خشک شدن ،بسیار خوش کار ، سمباده خوری خوب ، میخ خوری و پیچ خوری عالی هستند ولی با وجود تمام مزایا به راحتی در مقابل قارج ها درچار مرض لکه آبی یا لکه قرمز می شود و از استحکام آن می کاهد.حشرات نیز علاقه زیادی به لانه گزینی و تخم گذاری در آن دارد و باید توجه داشت که چوبها دارای رگه قرمز به هنگام خشک شدن کاما" تاب برمی دارد.این چوب به علت سبکی و ضریب الاستیته با از بهترین چوب ها برای اسکلت ساختمان هاست .الیاف بلند و خمیر سفید آن در کاغذ سازی مصرف فراوان دارد.در ایران این چوب غا لبا" در صنایع مبلمان استفاده می شوند .

ماهاگونی یا آکاژو:

آکاژو ها به دو دسته آکاژویی آمریکایی و افریقایی تقسیم می شود که اغلب آکاژویی افریقاییی در بازار ایران یافت میشود.نام علمی این گونه khaya inveeuonsisو از خانواد miliaceaاست.نام های محلی متفاوتی در کشور های مختلف آفریقا دارد .درون چوب قرمز رنگ و برون چوب نازک سفید مایل به صورتی رنگ دارد.بافت یکدست و وجود پرمگسهای درخشان و براق که با تغیر جهت نور درخشش متفاوتی دارند از ویژگیهای شاخص این چوب است.در مقطع شعا عی نقوش نواری صذفی و در مقاطع مماسی نقوشی متنوع چون موجی مجعد جناغی دارد. که یکی از پر مصرف ترین چوبهای ئدنیا برای تهیه روکش های قیمتی است.به دلیل هم کشیدگی و واکشیدگی کم در هنگام خشک شدن کمتر دچار عیب می شود.ضربه پزیری خوب،پرداخت عالی ،پیچخوری و میخ خوری بالا از خوصصیات بارز این چوب است ولی رنگ پزیری و واکس خوری باید همراه با بتونه کاری انجام شود.در تهیه روکش و مبل سازی بیشترین مصرف را داراست.به دلیل ضربه پذیری و ضرریبه الاستیسیته بالا در تهیه قایق های بادبانی و تفرحی مناسب است.لازم به ذکر است که چوب های دیگری نیز تحت عنوان آکاژو در بازار دیده می شوند که اسامی واقعی انها سیپو ،کیسپو و ساپلی است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد صنعت مبلمان در روسیه 7 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.