یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بسته بندی مواد

اختصاصی از یاری فایل بسته بندی مواد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 35

 

 

2327

قوطی فلزی ـ بسته بندی مواد غذایی و غیر غذایی

روش های آزمون

چاپ اول

آشنایی با مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به موجب قانون، تنها مرجع رسمی کشور است که عهده دار وظیفه تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی (رسمی) میباشد.

تدوین استاندارد در رشته های مختلف توسط کمیسیون های فنی مرکب از کارشناسان مؤسسه، صاحبنظران مراکز و مؤسسات علمی، پژوهشی، تولیدی واقتصادی آگاه ومرتبط با موضوع صورت میگیرد. سعی بر این است که استانداردهای ملی، در جهت مطلوبیت ها و مصالح ملی وبا توجه به شرایط تولیدی، فنی و فن آوری حاصل از مشارکت آگاهانه و منصفانه صاحبان حق و نفع شامل: تولیدکنندگان ،مصرف کنندگان، بازرگانان، مراکز علمی و تخصصی و نهادها و سازمانهای دولتی باشد.پیش نویس استانداردهای ملی جهت نظرخواهی برای مراجع ذینفع واعضای کمیسیون های فنی مربـوط ارسال میشود و پس از دریـافت نظـرات وپیشنهادهـا در کـمیته ملـی مرتبـط بـا آن رشته طرح ودر صورت تصویب به عنوان استاندارد ملی (رسمی) چاپ و منتشر می شود.

پیش نویس استانداردهایی که توسط مؤسسات و سازمانهای علاقمند و ذیصلاح و با رعایت ضوابط تعیین شده تهیه می شود نیز پس از طرح و بـررسی در کمیته ملی مربوط و در صورت تصویب، به عنوان استاندارد ملی چاپ ومنتشرمی گردد. بدین ترتیب استانداردهایی ملی تلقی می شود که بر اساس مفاد مندرج در استاندارد ملی شماره ((5)) تدوین و در کمیته ملی مربوط که توسط مؤسسه تشکیل میگردد به تصویب رسیده باشد.

مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از اعضای اصلی سازمان بین المللی استاندارد میباشد که در تدوین استانداردهای ملی ضمن تـوجه به شرایط کلی ونیازمندیهای خاص کشور، از آخرین پیشرفتهای علمی، فنی و صنعتی جهان و استانداردهـای بین المـللی استفـاده می نماید.

مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می تواند با رعایت موازین پیش بینی شده در قانون به منظور حمایت از مصرف کنندگان، حفظ سلامت و ایمنی فردی وعمومی، حصول اطمینان از کیفیت محصولات و ملاحظات زیست محیطی و اقتصادی، اجرای بعضی از استانداردها را با تصویب شورای عالی استاندارد اجباری نماید. مؤسسه می تواند به منظور حفظ بازارهای بین المللی برای محصولات کشور، اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و درجه بندی آنرا اجباری نماید.

همچـنین بمنظـور اطـمینان بخـشیدن به استفاده کنندگـان از خـدمات سازمانها و مؤسسات فعال در زمینه مشاوره، آموزش، بازرسی، ممیزی و گواهی کنندکان سیستم های مدیریت کیفیت ومدیریت زیست محیطی، آزمایشگاهها و کالیبره کنندگان وسایل سنجش، مؤسسه استاندارد اینگونه سازمانها و مؤسسات را بر اساس ضوابط نظام تأیید صلاحیت ایران مورد ارزیابی قرار داده و در صورت احراز شرایط لازم، گواهینامه تأیید صلاحیت به آنها اعطا نموده و بر عملکرد آنها نظارت می نماید. ترویج سیستم بین المللی یکاها ، کالیبراسیون وسایل سنجش تعیین عیار فلزات گرانبها و انجام تحقیقات کاربردی برای ارتقای سطح استانداردهای ملی از دیگر وظایف این مؤسسه می باشد.

کمیسیون استاندارد قوطی فلزی- بسته بندی مواد غذایی‌ و

غیر غذایی (روش های آزمون )

(تجدید نظر )

رئیس

سمت‌ یانمایندگی‌

محمدی‌ کاظم‌(فوق‌ لیسانس‌ مهندسی‌ مکانیک‌ و ماشین‌های‌ کشاورزی‌ )

موسسه‌ استاندارد وتحقیقات‌ صنعتی‌ ایران‌

اعضاء

باستار، جاوید(لیسانس‌ مهندس‌ مکانیک‌ )

صنایع‌ بسته‌ بندی‌ مهرآذر، زاگرس‌و ایران‌ قوطی‌

توکلی محمدحسین(فوق لیسانس محیط زیست)

صنایع بسته بندی مهر آذر

سعیدی‌، غلامرضا(لیسانس‌ شیمی‌ )

صنایع‌ بسته‌ بندی‌ مهر آذر

سلمانی‌، زهره(لیسانس‌ علوم‌ تغذیه‌ )

کارخانه‌ مواد غذایی‌ ماریان‌

قلعه‌ای‌، مریم‌(لیسانس‌ مهندسی‌ شیمی‌ صنایع‌ غذایی‌ )

صنایع‌ بسته‌ بندی‌ ایران‌ قوطی‌

کبیریان‌، مریم‌ (لیسانس‌ صنایع‌ غذایی‌ )

کارخانه‌ مواد غذایی‌ پیچک‌

وزیری‌، نادره‌(لیسانس‌ مهندسی‌ شیمی‌ صنایع‌ غذایی‌ )

صنایع‌ بسته‌ بندی‌ ایران‌

هاشمی‌ جوادی‌، سکینه‌(فوق‌ لیسانس‌ مدیریت‌ )

آزمایشگاههای‌ کنترل‌ غذا و دارو

همتی‌، علیرضا(لیسانس‌ مهندسی‌ کشاورزی‌ - صنایع‌ غذایی‌ )

صنایع‌ بسته‌ بندی‌ زاگرس‌

همراز، علی رضا(لیسانس شیمی کاربردی)

صنایع بسته بندی قوطی تبریز

یوسفی ، حسین(لیسانس شیمی کاربردی)

صنایع بسته بندی قوطی تبریز

دبیر

عبدی‌، منیژه‌ (لیسانس‌ علوم‌ تغذیه‌ )

موسسه‌ استاندارد وتحقیقات‌ صنعتی‌ ایران‌

پیشگفتار

استاندارد قوطی فلزی‌ جهت بسته بندی مواد غذایی‌ (روش آزمون) نخستین‌ بار در سال 1361 تهیه‌ شد این‌ استاندارد براساس‌ پیشنهادهای‌ رسیده‌ و بررسی‌ و تأئید کمیسیون‌های‌ مربوط‌ برای‌ اولین بار مورد تجدیدنظرقرارگرفت‌ و در پانزددهمین جلسه‌کمیته‌ملی‌استاندارد بسته بندی مورخ‌ 07/02/82 تصویب‌ شد. اینک‌ این‌ استاندارد به‌استناد بند یک‌ ماده‌ 3 قانون‌ اصلاح‌ قوانین‌ و مقررات‌ مؤسسه‌ استاندارد و تحقیقات‌ صنعتی‌ ایران‌ مصوب‌ بهمن‌ ماه‌ سال‌ 1371 بعنوان‌ استاندارد ملی‌ ایران‌ منتشر می‌شود.

برای‌حفظ‌ همگامی‌ و هماهنگی‌ با تحولات‌ و پیشرفت های‌ ملی‌وجهانی‌ در زمینه‌ صنایع‌ علوم ‌و خدمات‌ ،استانداردهای‌ ملی‌ ایران‌ در مواقع‌ لزوم‌ تجدید نظر خواهد شد و هرگونه‌ پیشنهادی‌ که‌ برای‌ اصلاح‌ یا تکمیل‌ این‌ استاندارد ارائه‌ شود در تجدید نظر بعدی‌ مورد توجه‌ قرار خواهد گرفت‌.

بنابراین‌ برای‌ مراجعه‌ به‌ استانداردهای‌ ایران‌ باید همواره‌ از آخرین‌ تجدید نظر آنها استفاده‌ کرد.

در تهیه‌ و تجدیدنظر این‌ استاندارد سعی‌ شده‌ است‌ که‌ ضمن‌ توجه‌ به‌ شرایط‌ موجود و نیازهای‌ جامعه‌، در حد امکان‌ بین‌ این‌ استاندارد و استانداردهای‌ بین‌ المللی‌ و استاندارد ملی‌ کشورهای‌ صنعتی‌ و پیشرفته هماهنگی‌ ایجاد شود.

منابع‌ و مآخذی‌ که‌ برای‌ تهیه‌ این‌ استاندارد به‌ کار رفته‌ است‌ به‌ شرح‌ زیر است‌ :


دانلود با لینک مستقیم


بسته بندی مواد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.