یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود عارف بجنوردی 11 ص

اختصاصی از یاری فایل دانلود عارف بجنوردی 11 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  Image result for word doc 

 

 

 

 

 قسمتی از محتوای متن Word 

 

تعداد صفحات : 15 صفحه

عارف بجنوردی عارف بجنوردم و ثنای تو گویم ای چمن آرای باغ دانش و عرفان نامه مدح و ثنا به حضرتت آرم ران ملخ می برم به نزد سلیمان در برابرارباب ذوق گفته عارف نقل همان زیره بردن است به کرمان اهل خراشایم وز خطه جاجرم عارف بجنوردم ودیار خراسان «سید مرتضی رضوی نژاد» متخلص به «عارف» در سال 1284 هجری شمسی در روستای خراشا از توابع جاجرم از محال بجنورد چشم به جهان گشود.
خواندن و نوشتن و قرآن را نزد جد پدری اش «میرزا هدایت» که مکتب دار آبادی بود, آموخت.
عارف برای ادامه تحصیل به مشهد رفت و در مدرسه نواب شروع به تحصیل نمود.
عارف برای مدتی مدیریت مدرسه ای را در چناران مشهد به عهده گرفت.
سرانجام پس از چند سال دوری از بجنورد, به شهر خود بازگشت و به معلمی پرداخت.
عارف پس از چندی از کار معلمی دست کشید و بقیه عمر را درویش وار بدور از آوازه طلبی, در سرودن و گاه نوشتن گذراند.
عارف بجنوردی فوق العاده به بجنورد علاقه داشت و در قالب شعر اشاراتی به این موضوع دارد.
عارف بجنوردی تسلط به دستور زبان فارسی و عربی و آشنایی کامل به قرآن و مضامین حکمی که در اشعار او مشهود می باشد است.
عارف برای سروده هایش اهمیت قائل نبود و انها را بر روی تکه های متفرقه کاغذ و پاکت سیگار یادداشت می کرد و یا به حافظه می سپرد.
هنگامی که حالی خوش داشت و شعری قرائت می کرد و اهل ذوق شعری از ایشان تقاضا می نمودند خودداری کرده و حتی اجازه نمی داد که هنگام قرائت شعر, شعرش یادداشت شود.
عارف در سال 1353 هجری شمسی در سن 69 سالگی درگذشت.
نمونه ای از اشعار عارف بجنوردی: من که اندر شمار اوباشم عارف مست و رند و قلاشم از گدایان خانه بردوشم لاابالی و ساتکین نوشم صوفی جرعه نوش و درویشم خرقه پوشی است مسلک و کیشم از قلندروشی ابا نکنم زهد نفروشم و ریا نکنم رهسپار ره خراباتم بر بسته از خرافاتم سالک مسلک طریقم من همدم باده رحیقم من ساتکین را کشند در دم عارف نکته سنج بجنوردم.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن در این صفحه درج شده به صورت نمونه

ولی در فایل دانلودی بعد پرداخت، آنی فایل را دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود عارف بجنوردی 11 ص

اقدام پژوهی چگونگی عملیاتی کردن فعالیت یادگیری فعال(درگیر نمودن دانش آموزان)

اختصاصی از یاری فایل اقدام پژوهی چگونگی عملیاتی کردن فعالیت یادگیری فعال(درگیر نمودن دانش آموزان) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی چگونگی عملیاتی کردن فعالیت یادگیری فعال(درگیر نمودن دانش آموزان)


اقدام پژوهی چگونگی عملیاتی کردن فعالیت یادگیری فعال(درگیر نمودن دانش آموزان)

 

 

 

 

 

 

 

 

با فرمت word و در 38 صفحه

کامل

 

فهرست مطالب

عنوان .......................................................................................................................................صفحه

چکیده ................................................................................................................................................................ 4

مقدمه ...............................................................................................................................................5

بیان مسئله .................................................................................................................................... 6

اهداف ............................................................................................................................................. 7

الف)اهداف کلی ............................................................................................................................ 7

ب)اهداف جزئی ............................................................................................................................ 8

توصیف وضعیت موجود (شواهد 1) ......................................................................................... 8

الف)شاخص های کیفی ................................................................................................................8

ب) بررسی علل یا عوامل ............................................................................................................ 9

مطالب علمی ...............................................................................................................................10

الف)اهمیت و ضرورت به کار گیری روش های تدریس فعال ...............................................................10

ب)رویکرد های فعال در تدریس .............................................................................................11

ج)روش ها و فنون مسئله محور در نیاز سنجی ...................................................................18

الف-ج)تکنیک رویداد مهم ..................................................................................................... 18

ب-ج)تکنیک درخت خطا ....................................................................................................... 19

تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده ها ........................................................................................ 23

شناسایی راه حل های جدید به صورت موقت .....................................................................24

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن ..........................................................................................25

جمع آوری اطلاعات (شواهد2)............................................................................................... 26

ارزشیابی تاثیر طرح جدید و تعین اعتبار آن ...................................................................... 28

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی .......................................................................................... 30

نتیجه گیری ............................................................................................................................... 31

توصیه ها ..................................................................................................................................... 32

ضمایم .......................................................................................................................................... 33

منابع ..............................................................................................................................................34

 

 

 

 

فهرست نمودار ها

عنوان ...................................................................................................................................... صفحه

نمودار 1.(درخت خطا در حالت AND) .............................................................................. 20

نمودار 2.(درخت خطا در حالت OR) ....................................................................................20

نمودار 3 .(درخت خطا در حالت تلفیقی) .............................................................................21

نمودار 4 .(تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به شواهد 1).................................................. 23

نمودار 5 .(تحلیل و بررسی اطلاعات مربوط به شواهد 2) ................................................28


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی چگونگی عملیاتی کردن فعالیت یادگیری فعال(درگیر نمودن دانش آموزان)

دانلود شیخ بهایی 24 ص

اختصاصی از یاری فایل دانلود شیخ بهایی 24 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  Image result for word doc 

 

 

 

 

 قسمتی از محتوای متن Word 

 

تعداد صفحات : 31 صفحه

شیخ بهایی بهاءالدین محمدبن‏حسین‏عاملی بهاءالدین محمدبن‏حسین‏عاملی لقب شیخ بهایی نسب از نوادگان حارث همدانی، صحابی معروف امام علی(ع) مذهب شیعه دوازه امامی(نظر به تالیف حاشیه اثنی عشریه) تولد 953هـ چهار شنبه 13 ذیحجه (سده دهم) بعلبک، لبنان وفات 1031هـ (سده یازدهم) اصفهان، ایران مدفن جوار مرقد مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام (جنب موزه آستان قدس) مشهد مقدس، ایران تبحر مشهور در معماری مسجد امام اصفهان متبحر در فقه، حدیث، نجوم، ریاضی، هندسه، طب و معماری مناصب شیخ الاسلام (مهم‏ترین منصب سیاسی- مذهبی در دربار صفوی) اسانید عزالدین حسین بن عبدالصمد عاملی (پدر)، مولانا عبدالله مدرس یزدی، مولانا عبدالله شوشتری، مولانا افضل قاینی و عمادالدین محمود شاگردان ملاصدرای شیرازی، ملا محمد تقی مجلسی، نظام الدین محمد قرشی، ملا محسن فیض کاشانی،ملاخلیل قزوینی، ملاصالح مازندارانی، تالیفات مفتاح الفلاح ، کشکول، حبل المتین ، حدائق الصالحین ،عروة الوثقی، تشریح الافلاک،جامع عباسی، خلاصة الحساب، بحر الحساب، زبده، صمدیه، حاشیه اثنی عشریه، بهاءالدین محمدبن‏حسین‏عاملی[۱] معروف به شیخ بهائی (953 ، 1031 ه.
ق ) دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری است که درعلوم فلسفه، منطق، هیئت و ریاضیات تبحر داشت، مجموعه تألیفاتی که از او بر جای مانده در حدود 88 کتاب و رساله است .
او در عرصه‏های گوناگون علمی، سیاسی و هنری شهرت جهانی دارد در بعلبک متولد شد دوران کودکی را در جبل عامل در ناحیه شام و سوریه در روستایی به نام "جبع" یا "جباع" زیست، او از نژاد "حارث بن عبدالله اعور همدانی" بوده است ( از شخصیتهای برجسته آغاز اسلام متوفی به سال 65 هجری ).
محمد ده ساله بود که پدرش عزالدین حسین عاملی از بزرگان علمای شام بسوی ایران رهسپار گردید و چون به قزوین رسیدند و آن شهر را مرکز دانشمندان شیعه یافتند، در آن سکنی گزیدند و بهاءالدین به شاگردی پدر و دیگر دانشمندان آن عصر مشغول شد.
وی در سال 1031 ه.
ق در اصفهان درگذشت و بنابر وصیت خودش جنازه او را به مشهد بردند و در جوار مرقد مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام جنب موزه آستان قدس دفن کردند.
فقه و اصول، تفسیر، حدیث و ادبیات عرب را نزد پدرش شیخ عزالدین حسین عاملی.
منطق و کلام و معانی و بیان و ادبیات عرب را نزد عبدالله بن شهاب‏الدین حسین یزدی، معروف به ملاعبدالله یزدی[۳].
ریاضی، کلام و فلسفه را از مولانا افضل قاینی مدرس سرکار فیض کاشانی فرا گرفت.
طب را از حکیم عماد الدین محمود،طبیب ویژه شاه طهماسب و مشهورترین پزشک ایران در آن دوره آموخت.
صحیح بخاری را نزد ابی الطیف مقدسی فرا گرفت[۴].
همچنین نقل است نزد ملا محمد باقر یزدی مؤلف کتاب مطالع الانوار که از ریاضی دانان عصر خود بوده نیز درس خوانده است.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن در این صفحه درج شده به صورت نمونه

ولی در فایل دانلودی بعد پرداخت، آنی فایل را دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود شیخ بهایی 24 ص

دانلود مقاله کامل درباره خراسان شمالی 24 ص

اختصاصی از یاری فایل دانلود مقاله کامل درباره خراسان شمالی 24 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 25

 

خراسان شمالی

استان خراسان شمالی نگین سر سبزشمال شرق ایران پس از ارائه لایحه دولت آقای محمد خاتمی  با مصوبه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان در بهار سا ل1383رسما به عنوان یکی از استانهای کشور ایران تاسیس گردید.

خراسان شمالی با 28/100کیلومتر مربع وسعت و850000نفر جمعیت دارای 6شهرستان (بجنورد . اسفراین .شیروان . جاجرم . مانه و سملقان و فاروج )  15بخش   40دهستان و بیش از 1000 روستای دارای سکنه  می باشد. این استان از شمال کشوربا  ترکمنستان (با 270کیلومتر مرز مشترک ) از شرق و جنوب  با استان خراسان رضوی از جنوب غربی با استان سمنان و از مغرب با استان گلستان هم مرز است.   ارتفاعا تی همچون  آلاداغ , سا لوک , می سی نو یا مان داغی از مهمترین ارتفاعات و رود اترک به عنوان تنها روزخانه دائمی وپر آب شمال شرق کشور دراین استان جریان دارد.

تاریخ و فرهنگ

وجود 606اثر تاریخی و محوطه های با ستانی متعد د با سابقه چندین هزار سا له بیانگر غنای تاریخی این استان می با شد این سرزمین د رزمان اشکاانیان از بلاد مهم نساء و اقوام پا رت بوده و در طول تاریخ گذرگا ه حکومت های متعددی بود ه است .

خراسان شمالی (گنجینه فرهنگ ها ) با قومیت های مختلف کرمانج , فارس (تا ت) ,ترک ,ترکمن , کرد و اقلیتهای بلوچ ,عرب  ,لر , ترک ها و فارسهای مهاجر  دیار وفاق  مذهب و قومیت می با شد.

جا ذبه های تاریخی و گردشگری خراسان شمالی 

ارگ تاریخی بلقیس در اسفراین , بنای سنگی اسپاخور در مانه و سملقان , قلعه جلال الدین جاجرم ,آینه خانه و عما رت مفخم بجنورد, چها ر تاقی تیموری شیروان و امامزاده سید حمزه فاروج از آثا ر تاریخی شاخص این استان می با شد بخش قابل توجهی از پا رک ملی گلستان روستای زیبای در کش در مانه سملقان , رویین در اسفراین , گلیان در شیروان و بش قارداش  بابا امان و اسفیدان در بجنورد از جا ذبه های گردشگری  استان بشمار می رود.

 

                                  نمایی از بش قارد

  بجنورد

شهر بجنورد  با پهنه ای در حدود 17245 کیلومتر مربع از شما ل به جمهوری ترکمنستان از جنوب به شهرستان اسفراین از غرب به شهرستان مانه و سملقان و از شرق به شهرستان شیروان ارتباط دارد. 

براساس آخرین تقسیما ت کشوری بجنورد دارای 3بخش مرکزی , رازجرگلان و گرمخان می باشد .به دلیل وسعت و وجود ارتفا عاتی همچون آلاداغ , سا لوک , می سی نو , بز داغی , دو چنگ و دره ها و دشتهای وسیع از جمله بجنورد و گرمخان  دارای اقلیمی معتدل با زمستانهای سرد و تابستانهای نسبتا ملایم است.اترک مهمترین رودخانه این منطقه  است و از دیگر رودخانه های آن می توان فیروزه , ارکان , بازخانه , شیرین چای , با با امان , بدرانلو , چناران و…را نام بر د موسیقی در میان این اقوام آمیختگی عمیقی با تمامی شئونات زندگیشان دارد و بازگو کننده باورها , اعتقادات و بینش و تفکر اقوام این ناحیه می باشد و شامل موسیقی ترکی , کردی وترکمنی است. از انواع مقامهای موسیقی ترکی می توان به تجنیس ,شا ختا , نا لیش ودر موسیقی کردی  اله مزار, هرای , زارنجی , ترغه و .... ودر موسیقی ترکمنی به یاقی یالی, بوجنت , آد چاپان و درسم سن اشا ره نمود. 

به سبب وجود تنوع آب و هوا بجنورد دارای مراتع و گونه های گیا هی مختلف و درختانی چون ارس ,بلوط , کر کوه  انواع گرامینه زرشک , باریچه , بید گون , درمنه و …می باشد. 

پیشینه تاریخی شهر بجنورد 

بررسی محوطه ها, تپه ها و ابنیه ها ی تاریخی شنا سایی شده در این منطقه حاکی از تمدنی کهن است که می توان شکل گیری نخستین زیستگاههای بشری را در حاشیه  رود اترک مشاهده نمود  بجنورد در دوره تاریخی بخشی از سا تر اپی پا رت قلمداد می شد ه است و در کتاب تاریخ سیستان و حدود العام مقدسی ; ناحیه بجنورد را بعنوان بخشی از سرزمین نسا  بر شمرده اند. 

در دوره اسلامی همزمان با حکومت های متقارن (طا هریان و ساما نیان ) تا سده هشتم بخش  های وسیعی از بجنورد آباد بود است و به دنبال استیلای مغولان برایران و اسکان عده ای از آنان د ر نواحی این منطقه طایفه گراییت یا گرایلی در حوالی بجنوردساکن شده و اکراد بجنورد نیز در پی سیاست شا عباس صفوی به این محل کوچانده شدند و بجنورد کنونی که در کتب قدیمی از آن به عنوان بیژن گرد یا د کرد ه اند (گرد به معنای شهر و آبادی و بجنورد به معنای شهر بیژن ) توسط تولی خان ابن نجفقلی ازامرای ایلخا نی محلی کردکه از اجداد یار محمد خان شادلو می باشد تاسیس شد. 

مردم شناسی و اقوام بجنورد


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره خراسان شمالی 24 ص

دانلود صفاریان 5ص

اختصاصی از یاری فایل دانلود صفاریان 5ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  Image result for word doc 

 

 

 

 

 قسمتی از محتوای متن Word 

 

تعداد صفحات : 6 صفحه

صفاریان صَفّاریان از دودمان‌های ایرانی فرمانروای بخش‌هایی از ایران بودند.
پایتخت ایشان شهر زرنج بود.
یعقوب لیث صفاری یعقوب لیث نخستین امیر این خانواده بود که دولت مستقل اسلامی صفاریان را بنیاد نهاد.
لیث پدر یعقوب در سیستان شغل رویگری داشت.
لیث سه پسر داشت بنامهای یعقوب و عمر و علی، هر سه پسران لیث حکومت کردند اما دوره‌ای حکومت چندان نپایید.
یعقوب نیز در اوایل مانند پدر رویگری می‌کرد و هرآنچه بدست می‌‌آورد جوانمردانه به دوستان و همسالانش ضیافت می‌کرد.
چون به سن رشد رسید تعدادی از مردان جلد، زرنگ و عیار گردش جمع شده او را به سرداری خود برگزیدند.
در سال ۲۳۷ که طاهربن عبدالله در خراسان جکومت می‌کرد مردی از اهل بست بنام صالح بن نصر کنانی بر سیستان مستولی شد و یعقوب به خدمت وی در آمد.
طاهر که مردی با تدبیر بود صالح بن نصر را از سیستان براند و پس از وی شخصی بنام درهم بن نضر خروج کرد و سیستان را تصرف نمود و سپاهیان طاهر را از سیستان براند.
درهم که نتوانست از عهده‌ای سپاهیان برآید یعقوب را سردار سپاه خویش تعین کرد، سپاهیان چون ضعف فرماندهی درهم را دیدند از فرماندهی یعقوب اسقبال نمودند.
پس از چندی والی خراسان با چاره تدبیر درهم را اسیر کرد و به بغداد فرستاد، او مدتی در بغداد زندانی بود بعد آزاد گردید و به حدمت خلیفه در امد.
درین زمان است که کار یعقوب نیز بالا می‌گیرد او به دفع خوارج می‌رود، یعقوب چون مردی با تدبیر و عیار بود تمام یارنش از وی چنان فرمابرداری می‌کردند که برون از تصور بود.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن در این صفحه درج شده به صورت نمونه

ولی در فایل دانلودی بعد پرداخت، آنی فایل را دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود صفاریان 5ص