یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره تاثیر اعتقادات مذهبی بر سلامت روان دانشجویان

اختصاصی از یاری فایل تحقیق درباره تاثیر اعتقادات مذهبی بر سلامت روان دانشجویان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره تاثیر اعتقادات مذهبی بر سلامت روان دانشجویان


تحقیق درباره تاثیر اعتقادات مذهبی بر سلامت روان دانشجویان

فرمت فایل : WORD (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 11 صفحه

 

 

 

 

 

 

چکیده

پژوهش حاضر با هدف مطالعه تاثیر نماز بر بهداشت روانی در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قوچان انجام شده است که جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان شهر قوچان با حجم 36 نفر تشکیل می دهند که از این افراد تعداد 31 نفر با محقق در اجرای آزمون سلامت عومی GHQ و پرسشنامه محقق ساخته همراه آن همکاری نموده اند این تحقیق از انواع زمینه یابی و با هدف بررسی یک فرضیه و چهار سوال تحقیقی انجام گرفت که داده های آماری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS با درجه آزادی 95% مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت پس از تجزیه و تحلیل داده های آماری نتایج بدست آمده در پاسخ به فرضیه و سوالات تحقیق به این ترتیب مشخص شده است که میزان بهداشت روانی در مسلمانان بیشتر از دیگران است و بین بهداشت روانی  و میزان اعتقادات دانشجویان رابطه معنی داری وجود دارد.

کلمات کلیدی :

بهداشت روانی  – نماز - اعتقادات – دانشجویان – دانشگاه – خانواده

مقدمه

«اگر finhaj روانی انسانها مهمتر از سلامتی جسمی آنها نباشد لااقل هم سطح آن خواهد بود» مطهری)

از آغاز پیداش انسان همواره مسأله سلامتی او نیز مطرح بوده است.

اما عموما بعد جسمانی او نیز در نظر گرفته می شود و کمتر کسی است که به بعد روانی آن نیز اهمیت بدهد. در حالیکه به تعریف سازمان بهداشت جهانی «سلامتی تنها نبود نقص عضو یا نبود بیماری نیست بلکه حالت کامل رفاه جسمی روانی است».ت گنجی 1376)

بیان مسئله

بیماری های روانی از بدو پیدایش بشر وجود داشته و هیچ فردی در مقابل آن مصونیت ندارد، و این خطری است که بشر را تهدید می کند. عدم سازش و وجود اختلالات رفتار در جوامع انسانی بسیار مشهور و فراوان است. در هر طبقه و صنفی و هر گروه و جمعی اشخاص نامتعادلی زندگی می کنند.

بنابراین در مورد همه افراد اعم از کارگر، دانش پژوه ، پزشک و مهندس، زارع، استاد دانشگاه و … خطر ابتلا و ناراحتی های روانی وجود دارد. به عبارت دیگر هیچ انسانی در مقابل این امراض مصونیت ندارد. شاملو 1380)

منظور از بهداشت روانی  همان احساس رضایت و بهبود روانی و تطابق کافی اجتماعی با موازین مورد قبول هر جامعه می باشد. فرهنگ روانپزشکی کمپل – پورافکاری 1373)

همچنین در فرهنگ روانشناسی لاروس بهداشت روانی  را استعداد روانی برای هماهنگ و خوشایند و مؤثیر کردن کار برای موقعیتهای دشوار و توانایی داشتن تعریف کرده است.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره تاثیر اعتقادات مذهبی بر سلامت روان دانشجویان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.