یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یاری فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تغییردرترکیبات اتمسفرشهر

اختصاصی از یاری فایل دانلود مقاله تغییردرترکیبات اتمسفرشهر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تغییردرترکیبات اتمسفرشهر


دانلود مقاله تغییردرترکیبات اتمسفرشهر

ترکیبات اتمسفر سطوح شهری با نواحی مجاورانها متفاوت است. اتمفسرشهرها-دارای مواد الاینده به ویژه دود-گازهای الوده زا-ایروسول ها(3) -ومواد رادیو اکتیویته است.این ذرات الاینده-یک منبع گرمایی محسوب می شوند.ذرات کربن -سرب-الومینیوم وترکیبات سیلیکاته را تحت عنوان ایروسول می نامند. وسعت یا اندازه شهر- تراکم ساختما نها و نوع فعالیتهای انسان - از عوامل مهم تاثیر گذار بر تولید ذرات الاینده در شهرها است.

دومین گروه الاینده های اتمسفر شهرها -گازهای الوده زاهستند. فعالیتهای صنعتی -کارخانجات- سوخت های فسیلی در کارخانه ها ومساکن وفعالیتها ی ترافیکی وعبور ومرور وسایل نقلیه در شهرهاازمهمترین عوامل تولید کننده گازهای الاینده محسوب می شوند.

در نتیجه تمرکز این گازها وذرات ایروسول ها-درجه حرارتهای اتمسفر شهر افزایش یافته و گاهی اختلاف دمای اتمسفر شهر یا حومه ان به حدود 12 تا 14 درجه سانتی گراد

یکی از مهمترین اثار تمرکز مواد الاینده در اتمفسرشهرها -مساله وارونگی دما (اینورژن حرارتی) است.به ویژه طی فصل زمستان ودر اوایل صبح -دودوگازهای الاینده در اتمسفر شهر تجمع یافته و منجر به تشکیل یک لایه الوده هوا می شوند که به دلیل گرما ی زیاد در این لایه-وارونگی دما رخ می دهد .در این هنگام جریان هوا ضعیف گردیده وتابش طول موج بلند به حد اکثر می رسد و نتیجه ان مه دود تشعشعهی همراه با وارونگی دما وکاهش میدان دید خواهد بود.

اثر دیگر تمرکز مواد الاینده در هوا ی شهر - مربوط به کاهش تابش ورودی خورشید است.

مطالعات انجام شده در شهرهای بزرگ انگلستان حاکی از ان است که به دلیل مه دود غلیظ در سطوح شهری -میزان تابش ورودی خورشید بین 25 تا 55 درصد کاهش میابد.

تمرکز الاینده ها و ایجاد مه دود غلیظ در شهر تهران طی فصل تابستان منجر به ممانعت نور مستقیم و پرتوهای خورشید به اتمسفر شهر می شود وبه تبعیت از ان هوا در وسط روز -کمی تاریک به نظر می رسد.این موضوع به دلیل افزایش در ضریب پخش و شکست نور خورشید در اتمسفر الوده شهر است .تمرکز زیاد

شامل 5 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تغییردرترکیبات اتمسفرشهر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.